اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

پروژه برندسازی بین المللی پسته و زعفران ایرانی به کجا رسید؟

نشست تخصصی برندسازی و تقویت محصولات دارای نشانه جغرافیایی به‌ویژه پسته و زعفران با استفاده از ظرفیت‌های بین المللی و حقوق مالکیت معنوی برگزار می‌شود.

پروژه برندسازی بین المللی پسته و زعفران ایرانی به کجا رسید؟

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس به نقل از قوه قضائیه، نشست تخصصی برندسازی و تقویت محصولات دارای نشانه جغرافیایی به‌ویژه پسته و زعفران ایران با حضور معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو)، مسئولین عالی وزارتخانه‌های صمت و جهادکشاورزی و مدیران و کارشناسان وایپو در تهران برگزار می‌شود.

در این نشست که با همکاری مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان جهانی مالکیت معنوی و با حضور مدیر آسیا و اقیانوسیه و متخصصان بین المللی نشانه‌های جغرافیایی و برندسازی این سازمان جهانی فردا سه شنبه ۲۱ شهریورماه در تهران برگزار می‌شود، آخرین حمایت‌های حقوقی و ظرفیت‌های همکاری مشترک ایران و سازمان جهانی مالکیت معنوی در اجرای معاهدات بین المللی در خصوص ثبت و حمایت از دارایی‌های فکری، جهت دهی و حرکت کسب و کار‌های تولیدی، خدماتی و بازرگانی و پویایی، ابداع، نوآوری، طراحی و تبلیغ، برندسازی و کسب شهرت جغرافیایی از طریق اختراع، طرح صنعتی علامت تجاری و نشانه جغرافیایی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.


سیامک اسلامی سرپرست مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اعلام این خبر گفت: دو پروژه توانمندسازی و تقویت برند زعفران و پسته ایران در راستای رهنمود‌های مقام معظم رهبری در حمایت از تولید، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، توسعه پیوند‌های راهبردی و گسترش همکاری و مشارکت با کشور‌های منطقه و جهان و استفاده از ظرفیت سازی‌های سازمان‌های بین المللی به عنوان یکی از برنامه‌های مهم این مرکز در حال اجراست.


وی با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) علاوه بر پیگیری و اعلام مواضع رسمی کشورمان در خصوص ابعاد مختلف مالکیت فکری، دستور کار‌های مشترک و مهمی را نیز که منجر به رشد تولید و تقویت رقابت پذیری محصولات ایرانی در قلمرو داخلی و خارجی با بهره گیری از حقوق مالکیت معنوی می‌شود با قدرت پیگیری می‌کند اظهار کرد: از آنجا که ارزش دارایی‌های فکری شامل اختراعات، طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و نشانه‌های جفرافیایی هر روز در حال افزایش می‌باشد، رقابت تنگاتنگی میان شرکت‌های فناوری، نوآوری، تولیدی و فعالان اقتصادی کشور برای ثبت این دارایی‌ها به منظور کسب حمایت حقوقی وجود دارد چرا که متوسط ارزش مادی علامت تجاری یا برند همواره در شیب صعوی قرار دارد و مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد، ثبت علامت تجاری و حمایت حقوقی به عنوان نیاز اساسی هر تولید کننده و خدمت دهنده را با الحاق به معاهدات بین المللی به انجام می‌رساند.

وی با اشاره به ثبت دو نشان رسمی شامل علامت تأییدی برای مرکز ملی فرش ایران و علامت جمعی "احسان" برای فرش دستباف تولید شده از سوی مددجویان کمیته امداد در سال گذشته گفت: در ادامه با تمرکز بر دو محصول زعفران و پسته و مجموعه محصولات متنوع وابسته به آنها، تلاش می‌شود فرصت‌های جدیدی برای اشتغال، سرمایه گذاری و تحقیق و توسعه این محصولات با حمایت‌های حقوقی مالکیت معنوی فراهم شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول