اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

استقرار ۵۰ چادر گاوبانگی در طبیعت مازندران

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران گفت: باتوجه به اهمیت حفاظت از مرال‌ها در ایام گاوبانگی حدود ۵۰ چادر در سطح طبیعت استان برپا کردیم.

استقرار ۵۰ چادر گاوبانگی در طبیعت مازندران

مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران درباره اقدامات حفاظتی با توجه به ایام گاوبانگی در طبیعت استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: با توجه به اهمیت حفاظت از مرال‌ها در این ایام حدود ۵۰ چادر در سطح طبیعت استان برپا کردیم.

وی با اشاره به اینکه گشت‌های زیست‌محیطی را تشدید کردیم، گفت: محیط‌بانان در تمامی مناطق آزاد و حفاظت شده طبیعت استان حضور دارند و به‌صورت کامل در حال پایش هستند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران به جمعیت مطلوب مرال‌ها در طبیعت استان اشاره کرد و افزود: طبیعی است جمعیت این گونه در برخی از مناطق تحت مدیریت متراکم‌تر است و برخی مناطق از تراکم پابین‌تری برخوردار است.

آهنگری با اعلام اینکه طی این ایام گشت شبانه‌روزی محیط‌بانان را هم در دستور کار داریم، بیان کرد: موضوع مهم اینکه همیاران نیز در کنار محیط‌بان در هستند.

وی با بیان اینکه ایام گاوبانگی معمولا از ۱۵ شهریور تا ۲۰ مهر ماه است، خاطرنشان کرد: طی این ایام از دوستداران محیط‌زیست و طبیعت می‌خواهیم تخلفی را مشاهده کردند به ما اعلام کنند تا با متخلفان به‌صورت جدی برخورد کنیم‌.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران در پایان گفت: در این فصل انتظار داریم مردم کمتر وارد طبیعت شوند؛ چراکه فصل حساسی است و آرامش مرال‌ها را بهم می‌زند.

گاوبانگی اصطلاحی است که به دوره جفت‌گیری مَرال‌ها یا گوزن قرمز خزر گفته می‌شود. این دوره از اواسط شهریور ماه هر سال آغاز می‌شود و تا نیمه مهرماه به مدت یک‌ماه ادامه پیدا می‌کند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول