اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

استاندار مازندران: تولیدات گلخانه‌ای استوایی مورد حمایت قرار می‌گیرند

استاندار مازندران با اعلام حمایت ازتولید میوه‌های استوایی گفت: تولید این میوه استوایی مشتری خاص خودش را دارد و در کشور هم جایگاه خود را پیدا می‌کند و اکنون در ابتدای راه است و باید با حمایت‌های لازم برای توسعه این کشت، فروش و صادرات تلاش شود.

استاندار مازندران: تولیدات گلخانه‌ای استوایی مورد حمایت قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، سیدمحمود حسینی‌پور عصر یکشنبه در بازدید از شهرک گلخانه‌ای کوهسارکنده نکا و تولید گیاه پاپایا اظهار کرد: جهادکشاورزی باید آمایش محصولات کشاورزی و سرزمینی را تهیه کنند تا مردم بدانند در چه حوزه‌ای باید سرمایه‌گذاری کرده و چه تولیداتی به بازار عرضه کنند و باید محصولات صادرات محور تولید شود.

وی گفت: یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم در استان مازندران توسعه گلخانه در همه حوزه‌ها و تولیدات کشاورزی است و یکی از سرمایه‌گذاری‌های مهم، تولید میوه‌هایی است که ارزش صادراتی داشته باشند.

استاندار مازندران یادآور شد: برای اشتغال پایدار، احیای شهرک‌های گلخانه‌ای با استفاده از  تکنولوژی مدرن و به روز در دستور کار است.

حسینی‌پور گفت: بر ای باوریم که الگوی مناسب گلخانه‌ای ما  باید همانند کشور هلند باشد که الگوی موفق و تولیدات مؤثری دارد.

وی با اعلام اینکه یکی از شهرک‌های موفق گلخانه‌ای مازندران که در تولید میوه‌های استوایی تولید می‌کند، شهرک گلخانه‌ای کوهسارکنده نکاست،خاطرنشان کرد: این گلخانه متناسب با تکنولوژی جدید و دانش‌بنیان در تولید میوه‌های استوایی گران‌قیمت مشغول فعالیت است که رایزنی برای صادرات محصولات این گلخانه در حال انجام است.

حسینی‌پور گفت: اگر هدف‌گذاری‌های ما در استان درست باشد و تولیدات استان براساس چهارچوب سیاست‌های لازم باشد، تا چهار سال آینده به قطب تولیدات محصولات کشاورزی تبدیل خواهیم شد.

استاندار مازندران افزود: باید تلاش شود تا تولیدات‌مان صادرات‌محور شده و برای استان ارزش افزوده داشته باشد.

وی گفت: تولید این میوه استوایی مشتری خاص خودش را دارد و در کشور هم جایگاه خود را پیدا می‌کند و اکنون در ابتدای راه است و باید با حمایت‌های لازم برای توسعه این کشت، فروش و صادرات تلاش شود.

پایان‌پیام/۸۶۰۰۲/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول