اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

کتاب جدید همشهری به انتشارات فارس رسید

کتاب جدید همشهری با عنوان« اشتباه پراکنی» درباره‌ی آگاهی از دستور کار ایدئولوژیک یا تجاری متمایز برخی سازمان‌های رسانه‌های خبری است.

کتاب جدید همشهری به انتشارات فارس رسید

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، کتاب جدید همشهری با عنوان« اشتباه پراکنی» نوشته اوییوسااومورجی و کرستی رایل و ترجمه مهدی فروتن در فروشگاه انتشارات فارس آماده عرضه است. 

در بخشی از این کتاب آمده است:

پژوهشگران چهارگونه «سواد» برای عصر اطلاعات شناسایی کرده‌اند:«سواد رسانه‌ای Media Literacy» درباره‌ی آگاهی از دستور کار ایدئولوژیک یا تجاری متمایز برخی سازمان‌های رسانه‌های خبری است که می‌تواند بر شیوه‌ی گزارش یا تولید خبرها تاثیر بگذارد. «سواد اطلاعاتی Information Literacy» به مهارت‌های تحلیلی و تفکر انتقادی هنگام دسترسی، ارزیابی و قضاوت درباره‌ی اطلاعات تازه (به ویژه اطلاعات آن‌لاین) نیاز دارد. «سواد خبری News Literacy» به چگونگی تعامل شهروندان با اخبار در جوامع آزاد می‌پردازد، با توجه به این‌که گزارش عینی اخبار ممکن است نیاز به قضاوت‌های ارزشی داشته باشد. «سواد دیجیتالی Digital Literacy» به این نکته اشاره می‌کند که تمایز بین تولیدکنندگان و مصر‌ف‌کنندگان اخبار در عصر دیجیتال همیشه مشهود نیست. سواد دیجیتالی تمرکز خود را بر محتوای آن‌لاین و شیوه‌ی تولید آن می‌گذارد. از بین چهار نوع سواد، سواد اطلاعاتی برای پیشگیری از اشتباه‌پراکنی Misinformation مهم‌ترین است.

برای خرید این کتاب می‌توانید از اینجا اقدام کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر از اخبار انتشارات خبرگزاری فارس می‌توانید اینجا کلیک کنید و یا با شماره تلفن‌های ۶۶۹۷۳۹۷۴-۰۲۱ | ۶۶۹۷۳۹۹۶-۰۲۱ |۰۹۱۲۶۸۰۷۱۹۷ و ۰۹۳۳۳۲۴۵۷۸۸ تماس حاصل فرمایید.

آدرس انتشارات فارس در شبکه‌های مجازی: تلگرام، ایمیل، اینستاگرام( book.farsnews ) است و برای خرید حضوری به آدرس تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان فخر رازی و دانشگاه، جنب بانک ملت، مجتمع پارسا، طبقه همکف، انتشارات فارس مراجعه فرمایید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول