اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

تسهیل تبادل دانش با تجارب و فناوری بین دانشگاه و صنعت

مدیرکل ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت‌: برای دانشجویان جدیدالورود فعالیت‌هایی داریم که با هدف تسهیل تبادل دانش، تجارب و فناوری بین دانشگاه و صنعت انجام می‌شوند.

تسهیل تبادل دانش با تجارب و فناوری بین دانشگاه و صنعت

محمدسعید سیف مدیرکل ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس درباره ارتباط صنعت و دانشگاه برای دانشجویان جدید‌الورود در سال تحصیلی جدید، گفت: برای ارتباط جامعه و دانشگاه با صنعت، در سال جاری می‌توان به برگزاری کارگاه‌ها، همایش‌ها و نشست‌های مشترک در زمینه‌های مختلف اشاره کرد. این فعالیت‌ها با هدف تسهیل تبادل دانش، تجارب و فناوری بین دانشگاه و صنعت انجام می‌شوند؛ همچنین، ایجاد شبکه‌ها و همکاری‌های بین دانشگاه و صنعت را داریم که در زمینه پروژه‌های تحقیق و توسعه نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

* استفاده بیشتر از فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیات علمی در جامعه و صنعت برای بهبود تعامل بین دانشگاه و صنعتی

وی افزود: برای ارتباط جامعه و دانشگاه با صنعت برنامه‌های گسترده‌ای از جمله توسعه و تقویت ماموریت گرایی و مشارکت آن‌ها در بهبود شرایط استان‌های کشور، حمایت از عملکرد و فعالیت‌های مراکز هدایت شغلی برای بهبود توانمندی‌های شغلی دانشجویان، استفاده بیشتر از فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیات علمی در جامعه و صنعت برای بهبود تعامل بین دانشگاه و صنعتی، توسعه دوره های مهارت افزایی، ساماندهی و حمایت از دوره‌های پسادکتری تحقیقات کاربردی و پسادکتری صنعتی، ساماندهی و توسعه پایان نامه‌های تقاضا محور، ساماندهی و جذب نخبگان وظیفه در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور و ایجاد کارگروه‌های مشترک دانشگاه و صنعت برای شناسایی نیازها و چالش‌ها در دستور کار قرار دارند. 

* ارزیابی توانمندی دانشگاه‌ها در امر ارتباط با جامعه و صنعت

مدیرکل ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شیوه‌های ارزیابی توانمندی دانشگاه‌ها در امر ارتباط جامعه و صنعت اشاره کرد و گفت: برای ارزیابی توانمندی دانشگاه‌ها در امر ارتباط با جامعه و صنعت از شاخص‌ها و روش‌های مختلفی مانند تعداد قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت خاتمه یافته در هرسال، تعداد قراردادها و گرنت‌های بین المللی جذب شده در هر سال و مبلغ جذب شده قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت در سال اخیر مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

سیف در ادامه اضافه کرد: برخی دیگر از شاخص‌های ارزیابی را می‌توان درصد فارغ‌التحصیلان شاغل در بخش‌های مرتبط با رشته تحصیلی، تعداد قراردادهای همکاری و طرح‌های مشترک پژوهشی مرتبط با صنعت و تعداد دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی برگزار شده با مشارکت صنعت عنوان کرد. 

وی در پایان گفت: همچنین طبق پایش صورت گرفته تعداد ۹ هزار و ۹۳۱ قرارداد ارتباط با جامعه و صنعت با مبلغ ۶ هزار و ۸۳۶ میلیون تومان در حال اجرا است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول