اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

۱۹۵۰۰۰ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۹۴ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز سال تحصیلی جدید را شروع می‌کنند که از این تعداد ۱۱۲ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی، ۴۵ هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه اول و ۳۷ هزار نفر دانش‌آموز مقطع متوسطه دوم هستند.

۱۹۵۰۰۰ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، افشین امیریان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۱۹۴ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز سال تحصیلی جدید را شروع می‌کنند که از این تعداد ۱۱۲ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی، ۴۵ هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه اول و ۳۷ هزار نفر دانش‌آموز مقطع متوسطه دوم هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جشن غنچه‌ها در ۱۶ مهرماه همزمان با روز جهانی کودک برگزار می‌شود، افزود: ۲۰ هزار کلاس اولی روز ۳۰ شهریور با جشن شکوفه‌ها سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات سرویس مدارس در کمسیون ۱۸ در یک فرایند جمعی توسط آموزش و پرورش، شهرداری و فرمانداری اجرا می‌شد که در ابلاغیه‌های جدید ماده ۱۸ لغو شده و سرویس مدارس به شورای ترافیک واگذار شده است.

امیریان ادامه داد: افزایش هزینه سرویس مدارس به صورت کلی در سراسر کشور اتفاق افتاده که طبق آیین‌نامه هزینه سرویس سواری ۴۰۰ هزار تومان و مینی‌بوس ۳۰۰ هزار تومان است و به فراخور مسیرها افرایش می‌یابد.

وی توضیح داد: یکی از مسائل مورد نظر کمبود مدرسه در شهرک منظریه است، این شهرک نیازمند ۱۴ آموزشگاه است در صورتی که در حال حاضر ۴ آموزشگاه دارد و همین امر باعث می‌شود تراکم جمعیت به سمت مدارس شهر سرازیر شود و ترافیک شهری را افزایش دهد.

امیریان بیان کرد: در دولت سیزدهم فرایند جذب معلم افزایش چشمگیری داشته است و در مجموع یک‌هزار و ۴۴۶ معلم جذب سیستم آموزشی شدند همچنین پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگاری نیز به این تعداد اضافه می‌شوند.

وی با اشاره به تبدیل وضعیت یک‌هزار و ۲۱۹ معلم، اظهار داشت: علیرغم تمام مشکلات، طرح رتبه‌بندی معلمان در دولت سیزدهم تصویب شد و برای ۲۴ هزار معلم در استان حکم صادر شد.

امیریان با اشاره به وجود ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه در استان، تصریح کرد: مبالغ کلاس‌های فوق برنامه مدارس هیات امنایی باید در شورای آموزش و پرورش تصویب شود در غیر این صورت مدارس حق دریافت وجه ندارند و در صورت مشاهده با مدیران متخلف برخورد می‌شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول