اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اظهارات مسوولان جهاد کشاورزی استان مرکزی پیرامون عدم پرداخت تسهیلات خرید تراکتور

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: طی دوسال اخیر هیچگونه تسهیلاتی به منظور خرید تراکتور به کشاورزان پرداخت نشده است.

اظهارات مسوولان جهاد کشاورزی استان مرکزی پیرامون عدم پرداخت تسهیلات خرید تراکتور

مرجان نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به گلایه‌های مطرح شده درخصوص عدم پرداخت تسهیلات به متقاضیان خرید تراکتور اظهار کرد: آخرین تسهیلاتی که به منظور خرید تراکتور به کشاورزان استان پرداخت شده، مربوط به سال 1400 بوده و پس از آن تا این تاریخ هیچ سهمیه‌ای به استان تعلق نگرفته است.

وی با بیان اینکه کشاورزانی که قصد خرید تراکتور دارند، باید از طریق نمایندگی‌ها نسبت به خرید اقدام کنند، تصریح کرد: تا قبل از سال 1400 کشاورزانی که قصد خرید تراکتور داشتند می‌توانستند با آورده 20 درصدی و دریافت تسهیلات 80 درصدی نسبت به خرید تراکتور اقدام کنند، اما به دنبال سیاست‌های اعلامی از سوی شرکت تراکتورسازی از دو سال گذشته تاکنون هیچگونه تسهیلاتی به کشاورزان پرداخت نشده است.

رئیس اداره امور فناوری‌‌های مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به فعالیت 16 هزار تراکتور در استان بیان کرد: سالانه استان به یک هزار دستگاه تراکتور جدید به دلیل فرسوده شدن تراکتورها و درخواست‌های جدید نیاز دارد تا بخشی از کمبودها را جبران کند.

نوروزی از پرداخت تسهیلات به منظور خرید تراکتور خارجی به متقاضیان خبر داد و گفت:  با توجه به مقرون به صرفه‌نبودن تراکتورهای خارجی مدیر شهرستان‌ها ترجیح می‌دهند به جای پرداخت این تسهیلات، ادوات جدید در اختیار کشاورزان استان قرار دهند.

وی میزان ضریب مکانیزاسیون استان را 2.11 درصد اعلام و اظهار کرد: در سال گذشته بیش از  سه هزار میلیارد ریال وام بند الف ماده ۱۸ و ۹۰۰ میلیارد ریال وام علاوه بر وام مکانیزاسیون برای خرید ادوات کشاورزی در اختیار واحدهای تولیدی و کشاورزان استان مرکزی قرار گرفت.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول