اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

انتقال روزانه بیش از ۱۰ هزار زائر از مرزهای چهارگانه به اصفهان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از بازگشت ۵۶ هزار و ۲۷۱ نفر در پنج روز گذشته از مرزهای چهارگانه به استان اصفهان توسط ۱۷۴۳ دستگاه از ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای استان خبر داد.

انتقال روزانه بیش از ۱۰ هزار زائر از مرزهای چهارگانه به اصفهان

فرزاد دادخواه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: تا روز شنبه ۱۸ شهریور تعداد زائر اعزامی از شروع طرح اربعین (۲۴مردادماه) توسط ناوگان مسافربری استان به مرزهای چهارگانه به عدد ۱۲۲هزار و ۵۰۱ نفر رسیده و همچنین در این بازه ۱۰۱ هزار و ۸۰۵ زائر نیز به استان بازگشته‌اند.

وی افزود: در این فرایند ۴هزار و ۸۰۴ دستگاه اتوبوس در مسیر رفت و ۳هزار و ۲۰۵ دستگاه در مسیر بازگشت به زوار اربعین حسینی استان اصفهان خدمت‌رسانی کردند.

دادخواه در خصوص مقایسه آمار طرح اربعین ۱۴۰۲ با سال گذشته گفت: تاکنون میزان اعزام مسافر در مسیر رفت ۲۲درصد و میزان ناوگان اعزامی ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان بیان کرد: در روز جمعه ۱۷ شهریورماه، حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس از استان اصفهان به سمت مرزهای هدف اعزام شده که منجر به بازگشت ۱۲هزار و ۹۵۰ زائر اصفهانی شده است، همچنین هزار و ۷۵۹ زائر روز شنبه از استان به مرزها سفر کردند.

وی خاطرنشان کرد: در روز گذشته آمار اتوبوس‌های کل کشور که از مرزها خارج شده‌اند، ۲هزار و ۵۳۳ دستگاه  و تعداد زائرانی که از پایانه‌های مرزی به سمت شهرهای خود بازگشته اند، ۶۸هزار و ۶۴۸ نفر بوده که در مقایسه با این آمار میزان خدمت‌رسانی حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان به زوار اربعین در روز گذشته، از نظر تعداد ناوگان ۱۶درصد و از نظر تعداد زوار ۱۹ درصد کل آمار کشوری بوده است.

دادخواه افزود: ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان در مدت طرح اربعین که از ۲۴ مردادماه آغاز شد و تا ۲۵ شهریور ادامه خواهد داشت، علاوه بر انتقال زائران استان اصفهان، به زوار اربعین کشورهای پاکستان و افغانستان نیز خدمت‌رسانی می‌کند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول