اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تشکیل امت واحده راهکار رهایی از ظلم و ستم است

استاد حوزه علمیه قم منیت‌ها و منفعت طلبی‌ها را مانع رسیدن جامعه به کمال و سعادت دانست و گفت: منیت و منفعت طلبی زمانی از بین می‌رود که همه به دنبال محبوب واحد باشیم همانند اربعین که همه به دنبال امام حسین(ع) هستیم و در این صورت است که دزدی‌ها، اختلاس‌ها و ظلم‌ها پایان می‌یابد.

تشکیل امت واحده راهکار رهایی از ظلم و ستم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی اراکی در سخنرانی شنبه شب حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به نقش زیارت امام حسین(ع) در ایجاد امت واحده اظهار کرد: مهمترین عامل تشکیل و تحقق امت واحده همگرایی و انسجام و پرهیز از تفرقه است و به همین خاطر است که خداوند در قرآن به این اندازه بر وحدت و انسجام پا فشاری کرده است.

وی با اشاره به آیات متعدد قرآن کریم پیرامون مسأله وحدت و تشکیل امت واحده گفت: خداوند در آیه ۱۰۳ سوره مبارکه آل عمران می فرماید به ریسمان خداوند چنگ بزنید و متفرق نشوید و نعمت های خداوند را به یاد آورید که میان قلوب شما الفت و انس ایجاد کرد و به جای اینکه دشمن هم باشید برادران هم شدید.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه روسو قرارداد اجتماعی، هابز دشمن مشترک و منافع مشترک و نیچه زور و قدرت را مهمترین عامل ایجاد اتحاد و وحدت یک امت می دانند، گفت: به عقیده فیلسوفان مسلمان مهمترین عامل ایجاد همگرایی و وحدت اجتماعی محبت و پافشاری بر یک معشوق و محبوب واحد است و اگر افرادی که یک امت را تشکیل می دهند به دنبال محبوب واحد باشند به اتحاد و یکپارچگی می رسند.

وی با تأکید بر اینکه محبوب واحد در درجه اول خداوند است، گفت: از آموزه های دینی ما استفاده می شود که خدا به پاس ایثار، صبر، گذشت، وفا و هزاران چیز دیگری که امام حسین(ع) از خود نشان دادند ایشان را مصداق خارجی محبوب واحد قرار داده است.

حسینی اراکی با بیان اینکه در مراسم اربعین همه مردم فقط دو عنوان خادم الحسین و زائر الحسین را دارند، ادامه داد: اگر انسان ها به دنبال محبوب واحد براه افتادند منیت‌ها، خودخواهی‌ها و خودپرستی‌هایشان از بین می رود و در نتیجه امتیازات و تبعیضات بشری که دارند از بین می رود و همه در یک مسیر واحد و برای اهداف مشترک قدم می گذارند.

سخنران آستان حضرت فاطمه معصومه(س) با تأکید بر اینکه تا منیت ها و منفعت طلبی ها باشد انسان و جامعه به کمال و سعادت نمی رسد، گفت: منیت و منفعت طلبی زمانی از بین می رود که همه به دنبال محبوب واحد باشند و وقتی انسان ها خود خواهی خود را کنار گذاشتند بی‌رحمی‌ها، دزدی‌ها، اختلاس‌ها و ظلم ها از بین می رود و عالی ترین اوصاف انسانیت و مدنیت را مشاهده می کنیم.

پایان پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول