اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

افزایش ۶۴ درصدی زائران پیاده حرم رضوی از خراسان‌شمالی

سرپرست معاونت فرهنگی، آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: پیاده‌روی حرم رضوی در سال جاری به رقم بی‌سابقه ۱۴ هزار نفر رسید که نسبت به سال گذشته بیش از ۶۴ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۶۴ درصدی زائران پیاده حرم رضوی از خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، سرپرست معاونت فرهنگی، آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: با کمک خیرین استان خراسان شمالی ۳۵ موکب در زمینه فرهنگی و پشتیبانی، برپایی نماز جماعت در مسیر پیاده‌روی به سمت مشهد مقدس برپا شد.

وی گفت: پیاده‌روی حرم رضوی در سال جاری به رقم بی‌سابقه ۱۴ هزار نفر رسید که نسبت به سال گذشته بیش از ۶۴ درصد افزایش داشته است.

سرپرست معاونت فرهنگی، آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: به کمک خیرین استان ۵ هزار پرس غذا در بین زائران به مبلغ ۳ میلیارد تومان توسط ۳۵ موکب توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه موکب‌ها از اربعین فعالیت خدمت‌رسانی را آغاز کرده‌اند، ادامه داد: موکب‌های دوراهی دشت تا شهرستان شیروان، تا فردا و موکب‌های مسیر شهرستان فاروج تا دو روز آینده مشغول به خدمت‌رسانی به زائران پیاده حرم رضوی هستند.

حجت‌الاسلام هدایتی تصریح کرد: ۷۵ موکب در قالب حسینیه و مساجد در بین راه جهت استراحت و خواب زائران تدارک‌دیده‌شده است.

وی گفت: پویشی به نام هر منزل یک زائرسرا در استان راه‌اندازی شده که با حمایت خوب مردم روستاهای مسیر زائران پیاده مواجه شده است بطوری که در روستای رضاآباد ۱۶ خانه جهت اسکان و پذیرایی توسط مردم روستا، آماده شد.

این مقام مسئول ادامه داد: روستاهای قارلق، برزل شیروان، فیض آباد، سیساب، بندیغمور، قاضی از جمله روستاهایی بودند که به پویش هر منزل یک زائرسرا پیوستند.

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول