اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

پذیرش یک اثر دانشجویی چهارمحال و بختیاری در جشنواره بین‌المللی آیینی و سنتی

اثر هنری دانشجویان چهارمحال و بختیاری در بخش دانشجویی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی به عنوان یکی از آثار برگزیده پذیرفته شد.

پذیرش یک اثر دانشجویی چهارمحال و بختیاری در جشنواره بین‌المللی آیینی و سنتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، هیات ارزیابی و انتخاب بخش دانشجویی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی، روز شنبه ۱۸ شهریورماه نتایج پذیرفته‌شدگان این بخش را اعلام کرد که در این میان نام یک اثر از دانشجویان هنرمند استان نیز دیده می‌شود.

مسلم سلیمانیان و نسیم سلطانی نسب از فارسان، دانشجویانی هستند که به عنوان نویسنده و کارگردان نمایش ( و صدا این همیشه ترسان) توانستند نظر موافق هیات داوران این دوره از جشنواره را جلب کرده و اثر خود را میان ۱۰ اثر برگزیده بخش دانشجویی قرار دهند.

بخش دانشجویی جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی، هفتم تا دهم مهرماه امسال به میزبانی شهر بجنورد برگزار می‌شود و دانشجویان هنرمند پذیرفته شده در این جشنواره اثر خود را در این جشنواره به اجرا می‌گذارند.

پیش از این نیز متون نمایشی مصطفی محمدی دوست و کوروش صادقی چلیچه‌ای از دیگر هنرمندان چهارمحال و بختیاری نیز توانست در جمع پذیرفته‌شدگان بخش صحنه‌ای و شبیه‌خوانی جشنواره بیست و یکم قرار گیرد.

محمدی دوست متنی با عنوان (برقه و باد) را در بخش صحنه‌ای و قسمت آزاد این جشنواره خواهد داشت و صادقی هم در بخش آثار شبیه‌خوانی و در قسمت مجالس غریب، متن شهادت حضرت شاه‌چراغ را ارائه می‌کند.

بیست‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش آیینی و سنتی به دبیری احمد جولایی مهر امسال پذیرای آثار هنرمندان در ۹ بخش نمایش‌های ایرانی، مجالس شبیه‌خوانی، نمایش‌های عروسکی سنتی، معرکه‌ها، آیین‌ها و بازی‌های نمایشی، نمایش‌های آیینی و سنتی ملل، نهمین سمینار بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی، پنجمین مسابقه نمایشنامه‌نویسی، نمایشگاه هنرهای نمایشی ایرانی و بخش هنرهای نمایشی فردی، نقالی و روایت‌های ملی و کارآواها خواهد بود.

میزبانی بخش ( نمایش‌های فردی، نقالی و روایت‌های ملی و کار آواها) این دوره از جشنواره نیز بر عهده چهارمحال و بختیاری است.

پایان پیام/ ۶۸۰۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول