اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

پذیرایی از 44 هزار زائر اربعین در موکب امام رضا(ع)

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: با برپایی موکب امام رضا(ع) در شهر کربلا به مدت ده روز میزبان زائران اربعین حسینی بودیم و در این مدت بیش از 44 هزار زائر امام حسین(ع) در این موکب پذیرایی شدند.

پذیرایی از 44 هزار زائر اربعین در موکب امام رضا(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده با بیان اینکه موکب امام رضا(ع) به مدت ده روز از تاریخ ۵ لغایت ۱۴ شهریور ماه در شهر کربلا برپا شد، تصریح کرد: در این موکب خدماتی شامل اطعام، اسکان، پخت و توزیع نان گرم، توزیع یخ، خدمات پزشکی و دارویی به زائران ارائه شد.

وی افزود: در کنار این خدمات مراسم اقامه نماز جماعت، قرائت دعا، سخنرانی، عزاداری، پاسخگویی به مسائل شرعی به همراه برپایی حلقه های معرفت در محل موکب امام رضا(ع) ویژه زائران اجرا شد و ۴۴۶۱ نفر از خدمات پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره بهره مند شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به توزیع بیش از ۲۲ هزار اطعام در سه وعده غذایی در بین زائران، گفت: در این بازه زمانی پذیرایی از ۴۴ هزار و ۲۶ نفر و اسکان ۸ هزار و ۱۶۵ نفر انجام شد و ۸۲۶ نفر نیز از خدمات دارو و درمانی این موکب بهره‌مند شدند.

 حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده اظهار کرد: با استقرار نانوایی سیار موکب امام رضا (ع) در کربلا، ۵۶ هزار و ۵۳۰ قرص نان صلواتی پخت و بین زائران و سایر موکب ها توزیع شد.

وی افزود: امسال در ابتکاری جدید با اعزام کارخانه یخ و استقرار آن در جوار حرم امام علی(ع)، ۱۵۰۰ قالب یخ بین مواکب خدمت رسان به زائران توزیع شد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در پایان گفت: هزینه های این موکب از عوائد بیش از ۱۰۰ موقوفه مرتبط و کمک خیرین تأمین شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول