اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مشکل سینماکانون همدان را حل کنید

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان خواستار حل مشکل سینماکانون شد.

مشکل سینماکانون همدان را حل کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، معصومه ابراهیمی‌هژیر صبح امروز در دیدار با فرماندار همدان با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قدمتی ۶۰ ساله دارد، اظهار کرد: این مجموعه دارای ۶۲ فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی است اما مهم‌ترین رسالت آن ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان است.

وی قدمت کانون زبان همدان را ۹۸ سال عنوان کرد و افزود: کانون زبان تنها موسسه زبان‌آموزی دولتی است که معلمان آن با چند بار گزینش انتخاب می‌شوند اما نداشتن ساختمان مستقل یک معضل بزرگ است و در سال‌های گذشته اقدامی برای آن صورت نگرفته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با اشاره به فعالیت ۴۴ مرکز در استان گفت: ۳۱ مرکز ثابت، ۱۰ مرکز سیار و سه مرکز پستی داریم که تمام مربیان آن در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی متخصص هستند.

وی تصریح کرد: وجود کلاس‌های متنوع و ۱۲ هزار جلد کتاب در هر مرکز فرهنگی- هنری کانون باعث شده کودکان و نوجوانان با رغبت در این مجموعه حضور یابند و در این زمینه طی تابستان رشد ۵۰۰ درصدی داشتیم.

ابراهیمی‌هژیر ادامه داد: امسال مشارکت خانواده‌ها را در کانون پرورش فکری مبنای کار خود قرار دادیم که حضور خوبی نیز در کارگاه‌های ما داشتند اتفاقی که نشان از اعتماد والدین نسبت به این مجموعه دارد.

وی با بیان اینکه از گروه سنی چهار تا ۲۲ سال می‌توانند عضو کانون پرورش فکری شوند، افزود: شعار اصلی کانون این است که «آینده ساختنی است» و برنامه‌های ما هم در همین راستاست چراکه باید آینده را با وجود این بچه‌ها بسازیم.

مدیرکل کانون پرروش فکری کودکان و نوجوان استان همدان با بیان اینکه قبلا اغلب نقش کانون را جدی نمی‌گرفتند اما امروز این دیدگاه تغییر کرده است، تصریح کرد: باید کار در حوزه کودک و نوجوان تقویت شود و مورد توجه ویژه قرار گیرد زیرا هرچه برای این مجموعه هزینه شود سرمایه‌گذاری بلندمدت برای آینده است‌‌‌.

وی در ادامه با تشریح وضعیت سینما کانون گفت: سینما کانون سه سال است تعطیل شده و ما هم مجوز اکران فیلم را نداریم چون این مجموعه استاندارد لازم را برای تجمع بچه‌ها دریافت نکرده است.

ابراهیمی‌هژیر سینماکانون را تخصصی‌ترین سینمای مختص کودک و نوجوان عنوان کرد و بر لزوم حل مشکل برای اکران فیلم‌های مخصوص کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

 لزوم توجه به آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری و تربیت بدنی 

فرماندار همدان نیز با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک بخش مهم فرهنگی، هنری و ادبی است گفت: با وجود فضای مجازی و سوء استفاده از کودکان و نوجوانان در این فضا باید نگاه ویژه به این بخش داشته باشیم.

مسلم مخفی گفت: معتقدم سه بخش آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تربیت بدنی را باید مورد توجه قرار داد تا افراد در مسیر درست پرورش یابند.

وی با بیان عملکرد مطلوب مدیرکل کانون پرورش فکری در طول این چند ماه خاطرنشان کرد: رشد ۵۰۰ درصدی کانون قطعا نشان از عملکرد خوب شما دارد.

در ادامه فرماندار به همراه مشاور رسانه‌ای خود با کارشناسان کانون دیدار کرد سپس با حضور در سینما کانون از نزدیک با مشکلات این مکان آشنا شد.

پایان پیام/ ۸۹۰۰۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول