اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

معرفی 30 کشاورز متخلف به مرجع قضایی در گنبدکاووس

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس گفت: استفاده از آب‌های نامتعارف در اراضی کشاورزی به ویژه سبزی و صیفی‌جات با هدف سلامت امنیت غذایی ممنوع است و تاکنون ۳۰ مزرعه کشاورزی در شهرستان به خاطر استفاده از این آب‌ها به مراجع قضایی معرفی شدند.

معرفی 30 کشاورز متخلف به مرجع قضایی در گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس محمد پالیده عصر امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی در فرمانداری گنبدکاووس اظهارکرد: استفاده از آب‌های نامتعارف و فاضلاب‌ها برای آبیاری مزارع کشاورزی به ویژه مزارع محصولات سبزی، صیفی‌جات،گندم، جو، شالی که با سلامت و امنیت غذایی مردم ارتباط مستقیم دارد ممنوع است.

وی تصریح‌کرد: در بازدیدها و گشت‌های انجام شده، برای ۳۰ مزرعه و زمین کشاورزی که محصول گندم و جو خود را از این آب‌ها، آبیاری می‌کردند پرونده تشکیل و به مراجع ذیصلاح معرفی شدند.

 

افزایش 3 درصدی سگ گزیدگی در گنبدکاووس

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس با اشاره به وجود سگ‌های بلاصاحب و سگ‌های تزئینی که معمولا در منازل نگهداری می‌شوند، خاطرنشان‌کرد: متاسفانه میزان گزش انسان توسط سگ در دو سال گذشته افزایش پیدا کرده و گزیدگی توسط سگ‌های صاحب‌دار که معمولا در منازل نگهداری می‌شوند بیشتر از سگ‌های بلاصاحب است.

وی ادامه داد: بیشتر گروه‌های سنی در معرض گزیدگی کودکان تا سن جوانی بودند و بیشترین محل گزیدگی نیز دست و پا گزارش شده‌ است.

پالیده گفت: پنج مرکز بهداشت، خانه‌های بهداشت و آزمایشگاه‌ها بصورت شبانه‌روزی  برای واکسیناسیون بیماری‌ هاری فعال هستند و با توجه به هزینه بالای واکسن هاری، سالانه حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان صرف واکسیناسیون علیه این بیماری می‌شود.

وی بیان کرد: از دو سال قبل مکانی توسط شهرداری و دوستداران حیوانات در گنبدکاووس برای نگهداری و عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب در نظر گرفته شده‌ اما با توجه به تعداد سگ‌های بلاصاحب در محیط شهر، به نظر می‌رسد این اقدامات کافی و موثر نیست.

 

هیچ مورد بیماری وبا در گنبدکاووس مشاهده نشده‌است

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس ابرازکرد: منبع اصلی بیماری وبا غذا و به ویژه آب آلوده است که با علائم خاص اسهال شدید ظاهر می‌شود،گرچه ۸۰ درصد بیماران بدون علامت بوده و این بیماری را به دیگران منتقل می‌کنند.

وی یادآور شد: امسال ۱۶۲ مورد آزمایش بر روی آب‌شرب گنبدکاووس انجام شد و هیچ‌گونه آلودگی میکروبی در آب که منجر به بیماری وبا شود، مشاهده نشد.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول