اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

معضلات پیش‌روی صادرات آنغوزه و باریجه کهگیلویه و بویراحمد

معاون منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شیرابه آنغوزه و باریجه استان می‌تواند در سطح جهان مطرح شود اما نیازمند راه‌اندازی کارگاه بسته‌بندی و برندسازی این محصول هستیم.

معضلات پیش‌روی صادرات آنغوزه و باریجه کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، گودرز باقری به سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان اشاره کرد و گفت: ۵۷ هزار هکتار از اراضی استان به کشت باریجه و آنغوزه اختصاص داده شد که مازاد بر رویش‌های طبیعی در استان است.

معاون منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تنگ سرخ پایلوت گیاهان دارویی است، افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۰ تن شیرابه خام باریجه و آنغوزه برداشت شود، سال گذشته ۳۵ تن شیرابه این دو محصول برداشت شد.

وی با اشاره به اینکه شیرابه آنغوزه و باریجه به صورت خام صادر می‌شود، گفت: شیرابه باریجه و آنغوزه به صورت بسته‌بندی انجام نمی‌شود و در نایلون‌هایی که مختص زباله است بسته‌بندی و از استان خارج می‌شود.

این مسوول بیان کرد: این دو محصول حتی از گمرک استان صادر نمی‌شود و منابع طبیعی تنها مجوز حمل آن تا استان‌های همجوار را صادر می‌کند و از گمرک استان‌های فارس و بندرعباس به خارج از کشور صادر می‌شود.

باقری با بیان اینکه شیرابه آنغوزه و باریجه استان بسیار با کیفیت است و می‌تواند در سطح جهان مطرح شود، بیان کرد: ۳۰ سال است که شیرابه آنغوزه و باریجه در استان تولید می‌شود اما تاکنون نتوانستیم کارگاه بسته‌بندی و برندسازی این محصول را داشته باشیم.

پایان پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول