اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

انجام پیچیده‌ترین جراحی تومور مغزی کشور برای اولین بار در یزد

اولین عمل پیچیده تومور ممنژیوم گرید سه مغزی به وزن ۳.۵ کیلوگرم در کشور توسط پزشکان یزدی در بیمارستان شهید رهنمون این استان انجام شد.

انجام پیچیده‌ترین جراحی تومور مغزی کشور برای اولین بار در یزد

 دکتر امین جسمانی، جراح مغز و اعصاب و رئیس تیم جراحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد اظهار کرد: دختری ۱۳ ساله ساکن تفت یزد که پیشتر در تهران تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و مغز وی بطور کامل تخلیه نشده بود به بیمارستان شهید رهنمون یزد مراجعه کرد.

وی با بیان این‌که تومور این بیمار به طرز وحشتناکی بزرگ شده بود و جان این دختر نوجوان را به خطر انداخته بود، افزود: متاسفانه هیچ پزشکی حاضر به پذیرش این بیمار نشده بود.

این جراح مغز و اعصاب در استان یزد گفت: شرایط به گونه‌ای بود که خانواده این بیمار عاجزانه از ما خواستند تا فرزندشان را معالجه کنیم و تیم درمانی یزد با پذیریش ریسک بالا، حاضر به انجام این عمل جراحی شد.

دکتر جسمانی با بیان این‌که عمل جراحی یاد شده در نوع خود در کشور بی‌سابقه و هفت ساعت به طول انجامید، تصریح کرد: به اتفاق دکتر ماندگاری، فوق تخصص گوش و دکتر عبداللهی متخصص بیهوشی، عمل جراحی این تومور با موفقیت انجام شد.

رئیس تیم جراحی تومور ممنژیوم گرید سه خاطرنشان کرد: بیمار اکنون با حال مناسب در آی سی یو بستری شده و بزودی کار شیمی درمانی و رادیوتراپی وی آغاز می شود.

پایان پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول