اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پذیرایی از زائران اربعین با دسترنج کشاورزان مازندرانی

مسؤول موکب فاطمه الزهرا (س) بابل در کربلا با بیان اینکه کار این موکب در اربعین سال جاری با ۳۵۰ خادم آغاز و به پایان رسید، گفت: افتخار ما این بود که با برنج مازندران و دسترنج مردم بابل از زائران پذیرایی کردیم، پخت ۷هزار پرس غذا در یک وعده (شام) در روزهای اوج کار موکب رکورد بود.

پذیرایی از زائران اربعین با دسترنج کشاورزان  مازندرانی

محمدحسین طبرستانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بابل همزمان با اربعین حسینی با بیان اینکه محرم ١۴٠٢ در شرایطی شروع شد که فضای مسموم رسانه‌ای معاند با راه‌اندازی پویش لباس رنگی آمدند تا محرم خاصی برای خودشان رقم بزنند، اظهار کرد: مردم با همه سلایق برای امام حسین (ع) حماسه جدیدی رقم زدند.

وی گفت: با رصد شبکه‌ها متوجه می‌شوید که بهانه‌هایی در خصوص نذورات و هزینه در عراق مواجه با پمپاژ خبری برای تاثیر کمرنگ‌تر کردن حضور مردم در اربعین تلاش کردند اما باز هم مردم با حضور میلیونی خود یکی از بهترین‌ سال‌های اربعین را رقم زدند.

طبرستانی با اشاره به اینکه گرما، هزینه‌ای زندگی و حمل و نقل می‌توانست مانع حضور مردم باشد، افزود: حضور بیش از ٢٢ میلیونی مردم نشانه ارادت مردم به امام حسین و اربعین بود، حضور جوانان و نوجوانان و سفر اولی‌ها از جلوه‌های اربعین امسال بود.

مسؤول موکب فاطمه الزهرا (س) بابل در کربلا تاکید کرد: ما نیاز به همیار رسانه‌ای اربعین داریم، در موکب فاطمه‌الزهرا (س) از نام گذشتیم و این یعنی اینکه خادم می‌تواند از همه شهرها باشد ما خدماتی از خارج از کشور و استان‌های کشور داشتیم.

طبرستانی از ارائه خدمات درمانی با حضور حدود ۸۰ پزشک به‌صورت چرخشی در مکانی به مساحت حدود ۱۰ هزار متر مربع در موکب فاطمه الزهرا(س) بابل در کربلا خبر داد و اعلام کرد: کار موکب با کمک حدود ٣۵٠ خادم شروع و به پایان رسید، آشپزخانه ما در روز اوج کار خود ۷ هزار پرس شام در یک وعده توزیع می‌کرد و روزهای دیگر تا حدود ۵ هزار پرس، افتخارمان اسکان و پذیرایی ۵ هزار زائر اولی و کم‌برخوردار بود.

مسؤول موکب فاطمه الزهرا (س) بابل در کربلا با بیان اینکه امسال حدود ۳هزار دانش‌آموز از ظرفیت موکب استفاده کردند، عنوان کرد: این دانش‌آموزان روزها برای ارائه خدمات نظافت و مه‌پاشی در مواکب دیگر حضور پیدا کرده و شب‌ها از خدمات این موکب بهره‌مند می‌شدند.

وی همچنین ادامه داد: وجود دو حسینیه کودک در قسمت بانوان و آقایان، دو کارخانه یخ که روزانه تا ۴۰۰ قالب یخ تولید می‌کرد و وجود چند مولد برق برای زمان‌های قطعی برقی از جمله اقداماتی بود تا زائر در گرما آسیب نبیند.

طبرستانی با اعلام اینکه تمامی خادمان این موکب با هزینه و امکانات شخصی خود در موکب حضور پیدا کردند و از محل نذورات مردمی هیچ هزینه‌ای برای حضور خادمان استفاده نشد، اظهار کرد: در مدت چهار روز ۵ تن برنج از طرف مردم لاله‌آباد بابل برای موکب تامین شد که از نظر برنج در روزهای آخر تامین شدیم و افتخار ما این بود که با برنج مازندران و دسترنج مردم بابل از زائران پذیرایی کردیم.

مسوول موکب فاطمه الزهرا (س) بابل در کربلا گفت: از استان‌های؛ اردبیل، تهران، خراسان رضوی، قم، کاشان، یزد، ایرانی‌های خارج از کشور کمک‌های مختلفی به این مجموعه شد.

وی در پایان ضمن اظهار گلایه‌ از وجود مشکل برای تأمین اتوبوس با قیمت مصوب برای اعزام خادمان، گفت: تلاوت قرآن، حضور سخنرانان و مداحان مطرح کشوری از جمله برنامه‌های دیگر ما بود.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول