اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اذعان اروپا به نبود اتفاق‌نظر بین سران گروه ۲۰

رئیس شورای اروپا اعتراف کرد که پیش‌بینی اینکه شرکت‌کنندگان در پایان اجلاس هند بر سر بیانیه‌ای علیه روسیه یا دیگر موضوعات به اجماع برسند، دشوار است.

اذعان اروپا به نبود اتفاق‌نظر بین سران گروه ۲۰

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، باوجود تلاش‌های تبلیغاتی غرب برای نشان‌دادن جبهه واحد علیه کشورهای غیرهمسو با خود، «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا اما از نبود اتفاق‌نظر در بین سران گروه ۲۰ خبر داد.

میشل امروز (جمعه) در آستانه آغاز نشست سران گروه ۲۰ در دهلی‌نو، گفت که پیش‌بینی اینکه شرکت‌کنندگان در پایان اجلاس هند بر سر بیانیه‌ای به اجماع برسند، دشوار است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در این‌باره توضیح داد که اتحادیه اروپا از سران گروه ۲۰ می‌خواهد که روی چالش‌های جهانی برای امنیت غذایی و انرژی تمرکز کنند.

بر این اساس، از جمله مسائلی که انتظار می‌رود در اجلاس گروه ۲۰ مطرح شود، احیای توافق صادرات غلات اوکراینی از بنادر دریای سیاه و راهکارهای پایان دادن به جنگ اوکراین است.

میشل با اذعان به اینکه این اجلاس نمی‌تواند تمام مشکلات عمده جهانی را حل کند، اما افزود که اتحادیه اروپا از این اجلاس می‌خواهد تلاش‌ها برای اهداف توسعه پایدار را تسریع کرده و بیانیه‌ای درمورد تغییرات آب‌وهوایی و کاهش فقر صادر کند.

پیش از این «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که روسیه با تصویب بیانیه اجلاس سران گروه ۲۰ موافقت نخواهد کرد مگر اینکه موضع مسکو در قبال بحران‌های جهانی را منعکس کند.

از سوی دیگر، شبکه «بلومبرگ» به نقل از منابع مطلع گزارش داد که اتحادیه اروپا به‌دنبال بهره‌بردن از عدم حضور سران روسیه و چین در نشست آتی گروه-۲۰ برای تماس با کشورهای درحال توسعه است. (جزئیات بیشتر)

نشست آتی گروه-۲۰ قرار است از نهم تا یازدهم سپتامبر در پایتخت هند برگزار شود. لاوروف و «لی کیانگ» نخست‌وزیر چین به نمایندگی از مسکو و پکن در این اجلاس حاضر می‌شوند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول