اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دوازدهمین همایش یاوران کوچک امام حسین(ع) در نطنز

دوازدهمین همایش یاوران کوچک امام حسین(ع) با حضور پرشور کودکان و نوجوانان به مدت یک هفته در نطنز برگزار شد.

دوازدهمین همایش یاوران کوچک امام حسین(ع) در نطنز

 علی ترابیان رئیس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان نطنز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نطنز ضمن اعلام خبر برگزاری دوازدهمین همایش یاوران کوچک امام حسین(ع) در نطنز، اظهار کرد: این همایش ویژه کودکان و نوجوانان کمتر از ۱۵ سال به مدت هفت روز از ساعت ۱۷ تا اذان مغرب برگزار می‌شود که از اقدامات قابل‌توجه در برگزاری همایش تشکیل یک گروه منتخب از کودکان و نوجوانان برای برنامه‌ریزی و انجام تمام امور همایش است.

 

وی افزود: آموزش نماز، احکام، مشخصات چهارده معصوم، عزاداری، سخنرانی، مسابقات فرهنگی و مذهبی، تئاتر، ایستگاه‌های نقاشی، شعر، مداحی ازجمله برنامه‌های همایش بود که تمام آنها توسط کودکان و نوجوانان اداره و انجام شد.

 

ترابیان تصریح کرد: این برنامه باهدف نهادینه کردن فرهنگ صحیح عزاداری و آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با مفاهیم بزرگ فرهنگی و مذهبی، توسط عده‌ای از جوانان انجمن هرساله برپا می‌شود.

 

رئیس انجمن هنرهای نمایشی نطنز بیان کرد: هرروز از برنامه به نام و یاد یکی از کودکان کربلا نام‌گذاری و داستان و مدیحه‌سرایی می‌شود «روز اول افتتاحیه، روز دوم طفلان مسلم ع، روز سوم طفلان حضرت زینب س، روز چهارم عبدالله بن حسن ع، روز پنجم قاسم بن حسن ع، روز ششم حضرت علی‌اصغر ع، روز هفتم حضرت رقیه س».

 

وی اضافه کرد: در این روزها نمازهای یومیه، احکام نماز، امام شناسی و قرآن به کودکان در قالب فعالیت‌ها و بازی‌های فرهنگی و هنری آموزش داده می‌شود و برای همه عزیزان شال عزا و سربند تهیه‌شده است.

 

ترابیان بابیان اینکه از روز اول به‌واسطه فعالیت‌ها، به این عزیزان کارت «لبیک یا حسین ع» داده می‌شود. و هرکسی در روز آخر بیشتر فعالیت و کارت بیشتری کسب کرده، به ده نفر اول جوایز نفیسی اهدا خواهد شد، گفت: بانک اطلاعاتی جامع و کامل از ۲۰۰ کودک و نوجوان مشتاق فراگیری مفاهیم دینی و مذهبی و فرهنگی تهیه و آماده‌شده است.

 

پایان پیام/۶۳۰۲۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول