اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

طرح مدیریت مورد برای ۳۰۰ معتاد بی‌بضاعت بهزیستی اجرا شد

معاون امورتوسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان از اجرای برنامه مدیریت مورد برای نزدیک به ۳۰۰ معتاد بی‌بضاعت درسطح استان زنجان خبر داد

طرح مدیریت مورد  برای ۳۰۰ معتاد بی‌بضاعت بهزیستی اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شهناز آقاخانی، معاون امورتوسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان در گفت‌و گو با خبرنگاران اظهار داشت: تسهیل توانمندسازی، اسکان موقت، خدمات آموزشی، آموزش مهارت‌های زندگی سالم، آموزش‌های شغلی و کسب و کار از جمله خدمات ارائه شده بهزیستی به این افراد در برنامه مدیریت مورد است. 

معاون امورتوسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه طرح مدیریت مورد برای معتادین بی‌بضاعت در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده اجرا می‌شود، افزود: در کنار هر معتاد با توجه به وضعیت روانی، خانوادگی، درمانی مددکارانی به ‌عنوان تسهیل‌گر حضور داشته و اقداماتی را با هدف بازگشت فرد به خانواده و بازتوانی و ارتقاء سطح کیفیت زندگی آنان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نیازهای این قشر از جامعه متفاوت از سایرین است، خاطر نشان کرد: معتادان به دلیل اینکه عموما افرادی طرد شده و بیگانه از توانمندی‌های خود هستند، برای بهبودی کامل آنها به اقدامات مددکاری اجتماعی و حضور جدی در فضای زندگی  نیاز است.

آقاخانی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین خدماتی که در این مرکز به مددجویان بی‌خانمان  ارائه می‌شود، ایجاد سرپناه برای اقامت موقت حداکثر شش ماهه به افراد فاقد اسکان، تا زمانی است که محلی برای زندگی دائمی پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه این مرکز محیطی امن و کاملا عاری از مواد است و مطابق دستور العمل تدوین شده مربوط فعالیت می‌کند، عنوان کرد: افراد پس از سپری کردن دوره توانمندسازی و جامعه پذیری یا به خانواده وصل می‌شوند و یا در محل جدیدی اسکان می‌یابند.

معاون امورتوسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان هدف از اجرای این طرح را ارتقاء سطح کیفیت زندگی و جامعه‌پذیری افراد در حال بهبودی، شناسایی نیازها و اولویت‌بندی آنان، بهبود بخشیدن به تداوم مراقبت و درمان و ایجاد محیطی امن حمایت‌کننده از سبک زندگی بدون مواد برای افراد در حال بهبودی و بی‌بضاعت برشمرد.

پایان پیام/ 73002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول