اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سال‌ها فساد؛ آغاز محاکمه بی‌سابقه دادستان یک ایالت در آمریکا

جلسه محاکمه دادستان کل جمهوری‌خواه ایالت تگزاس که اخیراً به اتهام فساد از سمت خود تعلیق شده است، امروز آغاز می‌شود که این اقدام در ۲۰۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است و ممکن است به برکناری دائمی وی منجر شود.

سال‌ها فساد؛ آغاز محاکمه بی‌سابقه دادستان یک ایالت در آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سنای تگزاس امروز (سه‌شنبه) برای استیضاح «کن پاکستون» دادستان کل این ایالت و حسابرسی سیاسی از سال‌ها فساد که می‌تواند در نهایت به برکناری دائمی پاکستون منجر شود، تشکیل جلسه دهد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سرنوشت پاکستون ۶۰ ساله جمهوری‌خواه در دستان سناتورهای جمهوری‌خواهی است که پاکستون قبل از پیروزی در رقابت‌های انتخابات دادستانی کل ایالت تگزاس در سال ۲۰۱۵ در کنار آن‌ها فعالیت می‌کرد.

آسوشیتدپرس گزارش کرد که روند استیضاح پاکستون، نمونه‌ نادری است که در آن یک حزب، در صدد محاکمه هم‌حزبی خود برمی‌آید.

نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل جمهوری‌خواهان است در ماه می، به اجماع به استیضاح پاکستون رأی مثبت دادند زیرا پیش از آن معاونان سابق این دادستان کل تگزاس مدعی شده بودند که پاکستون از قدرت خود برای کمک به یک حامی مالی ثروتمند سوء‌استفاده کرده است و در قبال آن، خدماتی چون برقراری رابطه خارج از ازدواج با یک زن دریافت کرده بوده است.

بر اساس این گزارش، ۲۰ ماده استیضاح شامل سوء استفاده از اعتماد عمومی، عدم تناسب با مقام دادستانی کل تگزاس و رشوه است.

پاکستون با ۱۲۱ رأی موافق در مقابل ۲۳ رأی مخالف سنای ایالتی تگزاس،‌به اتهامات فساد از دادستانی کل تگزاس به حالت تعلیق درآمد و او را به سومین مقام عالیرتبه تگزاس در ۲۰۰ سال اخیر تبدیل کرد که استیضاح می‌شود.

پاکستون با این‌حال، استیضاح خود را یک اقدام ریاکارانه با انگیزه سیاسی دانست. وکلای پاکستون می‌گویند که دادستان کل تگزاس در جلسه استیضاح سنا شهادت نخواهد داد و توقع دارد که تبرئه شود.

بر اساس این گزارش، پاکستون توسط هیأت منصفه، ۳۱ سناتور ایالتی، با متحدان ایدئولوژیک خود و یک قاضی محاکمه می‌شود.

طبق این گزارش، برای محکوم شدن پاکستون، به دو سوم اکثریت آراء سنا یا همان رأی ۲۱ سناتور ایالتی نیاز است که به مفهوم آن است که اگر تمامی ۱۲ دموکرات سنا علیه پاکستون رأی دهند، همچنان به حداقل ۹ رأی از ۱۹ رأی جمهوری‌خواه سنا نیاز است تا پاکستون در نهایت محکوم شود.

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول