اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

جذب 25 بهورز جدید در بردسکن

معاون بهداشتی شبکه بهداشت ودرمان بردسکن گف: ۲۵ بهورز جدید جذب شبکه بهداشت ودرمان بردسکن می شوند و در حال حاضر بهورزان جذب شده در حال فراگیری آموزش های لازم می باشند.

جذب 25 بهورز جدید در بردسکن

   حسین امامیان در گفت وگو با خبرنگار فارس در بردسکن اظهار کرد: درحال حاضر تعداد بهورزان شهرستان تعداد60نفر هستند که در 10 مرکز خدمات جامع سلامت  شهری وروستایی و۳۶ خانه بهداشت  به فعالیت مشغول می باشند.

وی با بیان اینکه ، بهورزان، سربازان خط اول ارائه مراقبت های بهداشتی و درمانی می باشند افزود: بهورزان وظیفه برقراری ارتباط نزدیک و مستمر با روستائیان و ارائه خدمات پیش گیری درمانی (در موارد مشخص شده )، توانبخشی مشخص، کنترل و پایش عوامل تهدید کننده سلامت و نیز مشارکت در کنترل عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت در روستا و حفظ و ارتقا سلامت روستاییان را بر عهده دارند.

امامیان‌ افزود : انجام غربالگری ها ،ارجاع بیماران در حیطه مراقبت از سلامت و کنترل بیماری ها ،آموزش ،ایمن سازی، بهسازی محیط، مراقبت از گروههای مختلف هدف در جامعه منجمله اطفال، مادران باردار ، میانسالان و سالمندان و ... در حیطه پیشگیری از دیگر وظایف بهورزان است.

وی همچنین گفت: انجام خدمات درمانی اولیه و استمرار اقدامات درمانی براساس دستورالعمل ها و آئین نامه بهورزی و مراقبت از بیماران به منظور تأمین حفظ و ارتقاء سلامت افراد تحت پوشش در از نقش های بهورزان است که گمنام کار می کنند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت ودرمان بردسکن  اظهار داشت : هم اکنون ۶۰ بهورز در ۱۰ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و ۳۶ خانه بهداشت حضور فعال دارند که به ازای هر ۶۰۰ نفر یک بهورز،  کار مراقبتی را انجام می هد.

پایان پیام/۷۰۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول