اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

خرید 1600 تُن برنج مازاد سال گذشته کشاورزان مازندرانی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از خرید بیش از یک هزار و 600 تن برنج مازاد سال گذشته کشاورزان شالیکار استان خبر داد.

خرید 1600  تُن برنج مازاد سال گذشته کشاورزان مازندرانی

احسان عباسپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ساری،  از خرید بیش از یک هزار و ۶۰۰  تن برنج مازاد سال گذشته کشاورزان شالیکار استان خبر داد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: این مقدار برنج از سوی مرکز خرید شرکت بازرگانی دولتی در شهرستان بابل خریداری شد.

عباسپور خاطرنشان کرد: ۳۸ میلیارد تومان بهای خرید برنج مازاد کشاورزان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه این مقدار برنج خریداری شده از نوع ارقام پرمحصول شیرودی و ندا بود، گفت: ۸۲۷ تن برنج از نوع شیرودی و ۱۳۲ تن برنج ندا بود که از کشاورزان خریداری شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: امسال ۲۰۹ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان برنج کشت شد که ۱۸۰ هزار هکتار آن به ارقام محلی و ۶۷ هزار و ۷۲۰ هکتار به ارقام پرمحصول اختصاص داشت.

 این مسؤول اظهار کرد: ۹۶ هزار هکتار اراضی شالیزاری مازندران به کشت مجدد و پرورش رتون  اختصاص پیدا کرد که پیش بینی می شود  ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن شلتوک تولید شود.

عباسپور خاطرنشان کرد: از ۲۰۹ هزار هکتار کشت اول، یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن شلتوک برداشت می‌شود که پیش بینی می شود ۹۵۰ هزار  تا یک میلیون تن برنج سفید تولید شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۵/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول