اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تردد ایمن زائران اربعین اولویت است

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بیشترین درصد ترددهای زائران اربعین از مسیرهای زمینی انجام می‌‌شود از این رو ارتقای ایمنی راه‌ها به ویژه مسیرهای اربعین جزو اولویت‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

تردد ایمن زائران اربعین اولویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جعفر قزوینیان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از ماه‌ها قبل اقدام به ارتقای ایمنی محورهای استان به ویژه مسیرهای زوار اربعین حسینی کرده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان افزود: در همین راستا ۴۰۰ کیلومتر خط‌کشی مسیرهای منتهی به مرزهای خروجی اربعین، تهیه و نصب سه کیلومتر روشنایی در تقاطع بیجار، آزادراه زنجان-تبریز، پایش و نگهداری بستر روشنایی محورهای منتهی به مرزهای خروجی‌، تهیه و نصب نیوجرسی به طول دو کیلومتر، بهسازی و روکش آسفالت ۱۶۳ کیلومتر در مسیر زائرین و بیش از ۲هزار و ۵۰۰ کیلومتر شانه‌سازی و تعدیل شیب شیروانی انجام شده است.

وی با اشاره به تسهیل در تردد زائران اربعین گفت: به منظور جابه‌جایی زائران اربعین حسینی از همه ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی استان استفاده شده و همچنین پیش‌بینی و هماهنگی‌های لازم با سازمان‌ها و ارگان‌ها و بخش خصوصی صورت گرفته تا در صورت نیاز از ناوگان حمل و نقل این بخش‌ها نیز استفاده شود.

قزوینیان ادامه داد: همچنین این اداره کل با آمادگی ۲۷ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در این ایام به زائرین اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از راه‌اندازی پویش «راه نجات» در چهار مجتمع خدماتی رفاهی خبر داد و افزود: این پویش با هدف تسهیل در جابه‌جایی زائران و کاهش تصادفات جاده‌ای به مسافران جاده‌ای انجام شده است.

پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول