اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

آمادگی کره جنوبی برای تقویت مناسبات دوجانبه با ایران

وزیر خارجه کره جنوبی در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان بر آمادگی این کشور برای تقویت مناسبات دوجانبه با ایران تأکید کرد.

آمادگی کره جنوبی برای تقویت مناسبات دوجانبه با ایران

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان و «پارک جین» وزیر خارجه کره جنوبی امشب (دوشنبه) ۱۳ شهریور ماه تلفنی گفت‌وگو کردند.

در گفت‌وگوی تلفنی «پارک جین»، وزیر امور خارجه کره جنوبی با امیرعبداللهیان، درباره موضوعات مشترک و مهم دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی بحث و تبادل نظر شد.

حسین امیرعبداللهیان و وزیر خارجه کره جنوبی در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در شهریور ۱۴۰۱ در نیویورک با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرده و بر عزم دو کشور برای گسترش روابط همه جانبه تاکید کردند. این نخستین دیدار وزرای خارجه دو کشور بود.

وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی امشب، آسیا را جزو اولویت‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم برشمرد و گفت: معتقدیم قرن حاضر متعلق به آسیاست. 

وی جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی را دو بازیگر مهم در این قاره خواند و افزود: برای روابط دیرینه و دوستانه دو کشور احترام ویژه‌ای قائلیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به حل انتقال دارایی‌های ایران از بانک‌های کره جنوبی تأکید کرد: اکنون می‌توانیم در صفحه جدیدی از روابط دوجانبه گام برداریم و جمهوری اسلامی ایران از هر ابتکاری که به ارتقای مناسبات دو کشور کمک کند، استقبال می‌کند.

به گزارش فارس، ایران و آمریکا اخیرا درباره تبادل زندانیان توافق کردند و قرار شد دارایی‌های بلوکه شده ایران در بانک‌های کره جنوبی آزاد شود که این روند در حال انجام است. در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس درباره روند تبادل زندانیان با آمریکا بیان کرد: در مورد زندانیان با توجه به ماهیت فنی موضوع و توافق در ارتباط با دو موضوعی که صورت گرفت یک بازه زمانی صورت گرفت و تا الان این روند امیدوار کننده است. امیدواریم در بازه زمانی تعریف شده طرف مقابل به تعهداتش عمل کند و تبادل زندانیان در همان بازه زمانی انجام شود. امیدواریم این اتفاق رخ دهد و اجازه دهید منتظر نتیجه کار باشیم.

وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی همتای کره‌ای ضمن اشاره به مواضع کره جنوبی در خصوص برخی از موضوعات بین‌المللی، نسبت به ارتقای همکاری‌های دو کشور در منطقه و در مجامع بین‌المللی اعلام آمادگی کرد.

وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز در این تماس تلفنی با ابراز خرسندی از توافق صورت گرفته درباره انتقال منابع مالی متعلق به مردم ایران از کره جنوبی، آن را نشانه‌ای از تعهد عملی دولت کره نسبت به دولت و ملت ایران و اهمیت تلاش هر دو طرف برای حل این موضوع خواند. 

پارک جین، تحولات اخیر در روابط دو کشور را مثبت و معنادار توصیف کرد و با اشاره به آمادگی کشورش برای تقویت مناسبات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به عضویت کره جنوبی در شورای امنیت سازمان ملل در دو سال پیش رو، نسبت به همکاری با جمهوری اسلامی ایران در راستای تحکیم صلح و ثبات در خاورمیانه اعلام آمادگی کرد. 

در این تماس دو وزیر خارجه ضمن بررسی مسائل و مخاطرات زیست محیطی، درباره مشارکت موثر در  اجلاس بین‌المللی مبارزه با گرد و غبار که قرار است با همکاری سازمان ملل متحد در تهران برگزار شود، به بحث و تبادل نظر پرداختند.  

وزرای خارجه ایران و کره جنوبی همچنین با اشاره به سابقه بیش از شش دهه‌ای روابط دیپلماتیک ایران و کره جنوبی، ورود به هفتمین دهه از روابط دیپلماتیک مشترک را پشتوانه‌ای مهم و ارزشمند در توسعه مناسبات فیمابین توصیف و بر لزوم حفظ و حراست از آن تاکید کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول