اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

نیاز آبی توسعه صنایع خراسان‌شمالی از طریق پساب قابل تامین است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی گفت: آب مورد نیاز برای طرح‌های اقتصادی و توسعه صنعتی این استان از طریق پساب قابل تامین است و این موضوع به صنایع ابلاغ شده است.

نیاز آبی توسعه صنایع خراسان‌شمالی از طریق پساب قابل تامین است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز سیدعقیل مرتضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: با توجه به بند ع تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، آب مصرفی مورد نیاز و طرح‌های توسعه‌ای صنایع با پساب جایگزین می‌شود و از این بابت در این استان محدودیتی وجود ندارد.

وی گفت: این موضوع به کل صنایع استان ابلاغ شده و تاکید شده است که طبق برنامه زمان‌بندی شده باید آب مصرفی آنها با پساب جایگزین شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی افزود: در همین راستا، مجوز جایگزینی پنج میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب از آب مصرفی مجتمع پتروشیمی خراسان واقع در ۱۷ کیلومتری شهر بجنورد صادر گردیده و در آینده نزدیک آب مصرفی این مجتمع با پساب شهر بجنورد جایگزین می‌شود.

مرتضوی میزان مصرف آب صنایع در این استان را در شرایط کنونی سالانه حدود ۲۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: آب تولید شده از محل بازچرخانی پساب در شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین و آشخانه آماده تحویل برای مصرف در صنایع است.

وی خاطرنشان کرد: براساس بند ع تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، شهرک‌ها و نواحی صنعتی و صنایع و معادن مشمول این بند در دریافت تسهیلات و مزایده استفاده از پساب در اولویت هستند.

این مقام مسئول بیان داشت: بر این اساس، وزارت نیرو مکلف است کلیه منابع حاصل را جهت احداث و تکمیل طرح‌های اولویت‌دار ‌تأمین و انتقال آب ازجمله پایداری ‌تأمین آب شرب، بهره‌برداری، مرمت و بازسازی ‌تأسیسات برق­آبی، آبرسانی به روستاها و مناطق عشایری با اولویت مناطق محروم و مناطق دارای تنش آبی، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام منابع آب، جلوگیری از آلودگی منابع آبی، اجرای طرح‌های احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیر‌زمینی هزینه کند.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول