اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

خرید تضمینی بیش از ۴۰۸ هزار تن گندم در همدان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان از خرید تضمینی ۴۰۸ هزار و ۲۳ تن گندم تا ۱۰ شهریورماه خبر داد و گفت: تاکنون ۷۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.

خرید تضمینی  بیش از ۴۰۸ هزار تن گندم در همدان

سیدحسین خوانساری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به خرید تضمینی گندم از کشاورزان اظهار کرد: تا ۱۰ شهریورماه ۴۰۸ هزار و ۲۳ تن گندم تضمینی در استان خریداری شده که ارزش این میزان محصول ۶۱ هزار و ۴۱۸ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه میزان پرداخت مطالبات گندم‌کاران ۷۰ درصد رسیده است گفت: از میزان گندم خریداری شده ۱۷ هزار و ۹۷۴ تن توسط مراکز دولتی، ۱۴ هزار و ۹۴ تن توسط کارخانجات آرد و ۱۶۹ هزار و ۱۷۶ تن توسط سیلوهای بخش خصوصی خریداری شده و سهم خرید تعاونی‌های روستایی ۲۰۶ هزار و ۷۸۰ تن بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان با بیان اینکه تاکنون ۳۲ هزار و ۱۳ تن گندم در شهرستان همدان خریداری شده است افزود: ۲۷ هزار و ۵۶۴ تن گندم در ملایر، ۷۳ هزار و ۸۵۱ تن در نهاوند، ۱۶ هزار و ۸۵۷ تن در تویسرکان، ۵۸ هزار و ۴۸ تن در اسدآباد، ۱۹ هزار و ۲۷۸ تن در بهار، ۷۴ هزار و ۹۲۷ تن در رزن، ۷۴ هزار و ۷۵۹ تن کبودراهنگ، ۵ هزار و ۸۸۲ تن در فامنین  و ۲۴ هزار و ۱۱۶ تن در درگزین خریداری شده است. 

وی با بیان اینکه سال گذشته تا ۱۰ شهریورماه ۳۱۶ هزار و ۸۵۷ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده بود که ۲۹ درصد رشد را نشان می‌دهد خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰ تا این روز میزان ۱۹۹ هزار و ۱۸۹ تن خریداری شده بود که اختلاف ۱۰۵ درصدی را دارد.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول