اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ثبت‌نام نهایی بیش از ۹۳ درصد دانش‌آموزان کردستانی

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: 93.44 درصد دانش‌آموزان کردستانی ثبت‌نام نهایی‌ شده‌اند.

ثبت‌نام نهایی بیش از ۹۳ درصد دانش‌آموزان کردستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هاشم ناظمی‌جلال صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستات در سنندج اظهار کرد: حمایت و همراهی دستگاه‌ها با آموزش و پرورش در برگزاری مسابقات ورزشی رشته ژیمناستیک دانش‌آموزی به میزبانی استان از ۱۸ تا ۲۸ مردادماه امسال، از مصوبات جلسه قبلی شورای آموزش و پرورش بود که در سطح بالایی برگزار شد.

وی اضافه کرد: یک هزار و 700 نفر از سراسر کشور در این مسابقات شرکت کرده بودند که به واسطه خدمات‌رسانی شایسته با یک رضایتمندی قابل قبولی بعد از برگزاری می‌سابقات استان را ترک کردند،

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود: این رضایتمندی موجب شده است کردستان در سطح وزارتخانه به یک برند در برگزاری مسابقات دانش‌آموزی تبدیل شود.

ناظمی‌جلال به عملکرد شوراهای آموزش و پرورش استان طی سالجاری گریزی زد و خاطرنشان کرد: جلسات شوراهای آموزش و پرورش در سطح استان در سال‌جاری به صورت مستمر برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جلسات شورای آموزش و پرورش استان بیش از 20 مصوبه داشته که برخی از مصوبات اجرا شده و مابقی نیز در دست اجرا است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: 39 نشست شورای آموزش و پرورش در سطح شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف برگزار شده که در 3 ماهه اول امسال قروه، زیوه و سنندج به ترتیب بیشترین مصوبات این شوراها را به خود اختصاص داده‌اند.

ناظمی‌جلال با بیان اینکه در حوزه ثبت نام دانش‌آموزان توفیقات خوبی حاصل شده است، گفت: مدارس استثنایی 86 درصد، مدارس ابتدای 98 درصد، متوسط اول 93 درصد و در مجموع 93.44 درصد دانش آموزان ثبت و نهایی شده است.

وی در مورد ثبت سفارش کتاب‌ها هم اذعان کرد: تا امروز بیش از 90 درصد از دانش‌آموزان میان پایه برای خرید کتب درسی در سامانه ثبت سفارش خود را انجام داده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود: مقطع اول ابتدایی 80 درصد، پایه هفتم 65 درصد و پایه دهم با توجه به هدایت تحصیلی و مشکلاتی که در این خصوص داریم و آزمون‌های دولتی 10 درصد انجام شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه 95 درصد کتاب‌های دوره متوسطه دانش‌آموزان در انبارها موجود است، اذعان کرد: در ابتدایی 90 درصد، در شاخه متوسط دوم نظری 90 درصد و فنی و حرفه‌ای و کاردانش 80 درصد در انبارها موجود است، امیدواریم تا 25 شهریورماه 100 درصد کتاب‌های درسی را وارد استان کنیم.

وی افزود: در توزیع این کتاب‌ها به شهرستان‌ها مشکل داریم وسیله نقلیه برای انتقال این کتاب‌ها را نداریم در این راستا نیاز به حمایت فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها هستیم.

صلاح‌الدین مفیدی هم با اشاره به اجرای پروژه مهر در روزهای پایانی شهریور ماه در استان اظهار کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام اداره نوسازی مدارس در شهرستان‌های سقز، مریوان، بانه و سنندج از مشکلات جدی آموزش و پرورش استان  است.

وی با بیان اینکه مشکل فضاهای آموزشی استان تا اول مهرماه باید رفع شود، گفت: فراخوان دانش‌آموز با نشاط و مدارس پویا با محوریت مدارس عادی و دولتی اعلام شده است.

به گفته مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج، پاسخ و پایش هفتگی، مراسم نمادین مدارس، جشن غنچه‌ها و جشن شکوفه‌ها در شهریورماه از جمله برنامه های آموزش و پرورش استان طی تابستان است.

وی افزود: برگزاری موفق دو دوره آزمون استخدامی آموزش و پرورش و انجام مصاحبه‌های این آزمون‌ها به صورت کاملا تخصصی انجام می‌گیرد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج فضا و تجهیزات را دو مشکل عمده در مسیر اجرای پروژه مهر عنوان کرد و گفت: سال تحصیلی امسال با 289 هزار و 684 نفر دانش‌آموز در مدارس دولتی در قالب 12 هزار و 734 کلاس درس و با حضور 18 هزار و 870 نفر از کارکنان آموزشی آغاز می‌شود و نیروی انسانی کافی از چالش‌های عمده آموزش و پرورش استان است.

وی خاطرنشان کرد: با تو جه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، آموزش و پرورش استان کردستان، در سال تحصیلی جدید با خروج نیروی انسانی معادل 2 هزار و 392 نفر و ورود نیروی انسانی معادل1440 نفر مواجه است.

مفیدی خاطرنشان کرد: طی سال تحصیلی جدید با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم، که در همین راستا 448 نفر از محل دانشگاه فرهنگیان و 942 نفر از محل آزمون‌های استخدامی جذب می‌شوند.

وی اذعان کرد: آموزش و پرورش استان باید برای تامین کامل نیروی انسانی خود 61 هزار 848 ساعت یا 2 هزار و 577 نفر جذب کند که از این میزان باید از طریق موظفین شاغل یا بازنشسته 47 هزار و 397 ساعت ، از طریق دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان  4800 ساعت و از طریق تدریس معاونین نیز بیش از 1600 ساعت جذب شود تا مهر ماه و شروع مدارس را بدون کسر نیروی انسانی آغاز کند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول