اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفیر چین: خواستار پیوستن ترکیه به بریکس هستیم

سفیر چین در آنکارا گفت که چین خواستار پیوستن ترکیه به ائتلاف بریکس است.

سفیر چین: خواستار پیوستن ترکیه به بریکس هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لیو شائوپین» سفیر چین در ترکیه گفت که توسعه کشورهای بریکس باعث القای حس اعتماد و همبستگی در میان کشورهای عضو شده و چین خواستار پیوستن ترکیه به ائتلاف بریکس است.

بر اساس گزارش رسانه‌های ترکیه‌ای، شائولین در ادامه سخنانش گفت: «روند توسعه بریکس از زمان ریاست چین بر این ائتلاف آغاز شد و در آن زمان بیش از 20 کشور خواستار پیوستن به این ائتلاف بودند که درخواست شش کشور پذیرفته شد و توسعه بریکس اقدامی مورد انتظار از سوی جامعه بین‌الملل بوده است».

سفیر چین در ترکیه در ادامه سخنانش گفت: «چین، خواستار پیوستن ترکیه به بریکس می‌باشد».

وی اضافه کرد: «انتظار می‌رود که بریکس با کشورهای در حال توسعه،‌ رشد یابد و توسعه بریکس باعث ایجاد اعتماد به نفس شده و همبستگی میان کشور را تقویت کرده و برای عدالت بین‌المللی بسیار مهم است».

ائتلاف بریکس در حال حاضر شامل کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بوده و در ماه آگوست و در پانزدهمین نشست سران گروه بریکس در ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی، از شش کشور ایران، آرژانتین، مصر، اتیوپی، امارات متحده عربی و عربستان سعودی برای پیوست به بریکس دعوت شد و  این شش کشور از ابتدای ژانویه 2024 وارد ائتلاف بریکس خواهند شد.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول