اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

برپایی موکب اربعین در هفت بقعه استان قم

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: هفت موکب اربعینی به نام هفت تن از امامزادگان شاخص استان قم در این ایام برپا شده و خدمات اسکان، پذیرایی و فرهنگی به زائران ارائه می‌دهند.

برپایی موکب اربعین در هفت بقعه استان قم

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم‌، حجت‌الاسلام والمسلمین عطاالله جباری با اشاره به برپایی موکب اربعین در هفت بقعه استان قم اظهار کرد: در سه بقعه متبرکه امامزادگان جعفر(ع) زواریان، شاه جمال(ع) و ابراهیم و محمد(ع)، مواکبی برای پذیرایی از زائران برپا شده و همچنین امکان اسکان موقت و شبانه زائران هم فراهم است.

وی افزود: به طور میانگین، دو هزار نفر به صورت همزمان طی 24 ساعت از خدمات اسکان در این سه بقعه متبرکه استفاده می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در حرم‌های مطهر امامزادگان احمد بن قاسم(ع)، علی بن جعفر(ع)، شاه سید علی(ع) و چهار امامزاده(ع) هم خدمات پذیرایی و فرهنگی به زائران ارائه می‌شود گفت: هر چهار موکب در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) برپا شده‌اند.

وی ادامه داد: علاوه بر این غرفه‌های ویژه کودکان و نوجوانان با موضوعات قرآنی، هنری و سرگرمی هم در کنار این موکب‌ها دایر هستند.

جباری با اشاره به طبخ و توزیع روزانه 5 هزار پرس غذای گرم بین زائران توسط هفت موکب یاد شده گفت: 500 نفر از خدام بقاع متبرکه و عوامل اجرایی اوقاف هم در قالب خادمان مواکب اربعین مشغول فعالیت هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم از برپایی ایستگاه‌های صلواتی در جوار مواکب امامزادگان در شهر قم خبر داد و افزود: در این ایستگاه‌ها، میوه، چای، شربت، آب خنک و آب جوش در اختیار زائران و مسافران قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین روز اربعین، مراسم معنوی قرائت زیارت اربعین در بقاع شاخص استان قم تدارک دیده شده و بسیاری از آنها، ضیافت ناهار هم برای زائران برپا می‌کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول