اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

بذرپاش: راه آهن شلمچه-بصره را در کوتاهترین زمان ممکن به سرانجام می‌رسانیم

وزیر راه و شهرسازی گفت: مقدمات این طرح در قالب چند توافقنامه میان وزرا هر دو کشور انجام شده بود. همچنین جلسات کارشناسی مدیران راه آهن هر دو کشور انجام و زیرساخت‌های لازم مهیا شد تا امروز عملیات اجرایی آغاز و در کوتاهترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

بذرپاش: راه آهن شلمچه-بصره را در کوتاهترین زمان ممکن به سرانجام می‌رسانیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شلمچه، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز در آیین آغاز به کار عملیات اجرایی طرح  راه آهن شلمچه بصره اظهار کرد: آغاز عملیات اجرایی طرح راهن آهن شلمچه بصره خبر خوشی است که امروز به مردم کشور می‌دهیم. این پروژه به دلایل مختلف چهل و چند سال بود که متوقف بود و اجرای آن امکان پذیر نمی‌شد.

وی افزود: مقدمات این طرح در قالب چند توافقنامه میان وزرا هر دو کشور انجام شده بود. همچنین جلسات کارشناسی مدیران راه آهن هر دو کشور انجام و زیرساخت‌های لازم مهیا شد تا امروز عملیات اجرایی آغاز و در کوتاهترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: طول این طرح ۳۲ کیلومتر است که ۱۶ کیلومتری از عملیات مین‌روبی در حریم راه آهن و احداث یک پل در اروندرود به عهده کشور ما است.

وی ادامه داد: امروز با دستور معاون اول رییس جمهور و نخست وزیر عراق عملیات ریل‌گذاری از منطقه صفر مرزی شلمچه آغاز شد.

مهرداد بذرپاش تصریح کرد:با اجرای این طرح زائران از این پس می‌توانند مسیر جدیدی را از شلمچه به سمت بصره و پس از آن به طرف نجف اشرف و کربلای معلی طی خواهند کرد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول