اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پرداخت ودیعه مسکن به مستاجرین زنجانی تسریع می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بر لزوم تامین مالی مستاجرین (ودیعه مسکن) در استان تاکید کرد و گفت: روسای بانک‌های استان با همکاری دبیر کارگروه مکلف به پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن با محوریت افراد معرفی شده توسط نهادهای حمایتی هستند.

پرداخت ودیعه مسکن به مستاجرین زنجانی تسریع می‌شود

به گزارش حبرگزاری فارس از زنجان، اصغر اسماعیلی، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در سومین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان در محل اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: دستور العمل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات به استانها ابلاغ شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان افزود: در راستای اجرایی سازی بند نخست مصوبات هفتمین جلسه شورای عالی مسکن در اردیبهشت ماه سال‌جاری و مصوبات جلسه و با هدف مقابله قاطع و سریع با تخلفات و پیشگیری از تکرار تخلفات صنف بنگاه‌های مشاور املاک و تسریع در اجرای ماده قانون مالیات‌های مستقیم (مالیات بر خانه های خالی)، تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات به استانها ابلاغ شده است.  

وی افزود: تاکنون سه جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات ذیل شورای مسکن به ریاست استاندار و دبیری مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان تشکیل شده است. 

اسماعیلی،به ترکیب اعضای این کارگروه اشاره کرد و بیان داشت: فرمانده فراجای، شهرداری، فرمانداری هر شهرستان، دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیرکل سازمان صمت (سازمان صنعت،معدن و تجارت)، مدیرکل تعزیرات حکومتی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، مدیرکل سازمان امور مالیاتی، نماینده وزارت اطلاعات، نماینده اطلاعات سپاه، نماینده شهرداری هر شهرستان، نماینده صدا و سیما، فرمانده بسیح اصناف، رئیس اتاق اصناف و روسای بانکها و رئیس اتحادیه مشاورین املاک عضو  این کارگروه هستند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان  با بیان اینکه در این جلسات بر تشکیل گشت‌های ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک تاکید شده است، ادامه داد: همچنین بازرسین مکلف به ثبت تخلفات بوده و سپس بارگذاری آن به صورت روزانه در سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی «سیمبا» هستند.  

وی با بیان اینکه رئیس جمهور به کنترل بازار مسکن بسیار تاکید دارد، گفت: در بخش مسکن دستگاه‌هایی که به نوعی مسؤول هستند باید ورود جدی به کنترل بازار مسکن داشته باشند و در این راستا فرمانداران موظف به هماهنگی با دستگاه‍‌های امنیتی و انتظامی برای حضور در گشت‌های مشترک هستند.  

اسماعیلی بر لزوم تقویت تشکیل گشت‌های مشترک تاکید کرد و گفت: وظایف هر دستگاه مشخص است و همه دستگاه‌ها دخیل هستند و باید در این خصوص ورود کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بر لزوم شناسایی بنگاه‌های املاک فاقد مجوز کسب در زنجان تاکید کرد و  بیان داشت: در این راستا باید دستگاه‌های اجرایی متولی در این خصوص مدیریت و همکاری لازم را مد نظر قرار دهند.

لزوم برگزاری جلسات منظم با انبوه سازان و مالکین املاک مسکونی در مناطق شهری 

وی لزوم تسریع در شناسایی خانه‌های خالی را از تاکیدات کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات عنوان کرد و گفت: توجه به این مهم از وظایف مهم کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات است و در این میان شهرداری‌های هر شهر با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت با هماهنگی و همکاری مدیرکل راه و شهرسازی استان و دستگاه‌های خدمات رسان مکلف به تشکیل گروه‌های شناسایی میدانی خانه‌های خالی و معرفی مالکین این املاک به کارگروه طی سه هفته پس از ابلاغ این دستور هستند.  

اسماعیلی ابراز کرد: یکی از مواردی که در افزایش قیمت فروش مسکن در بازار املاک و مستغلات مهم است شناسایی خانه‌های خالی است و در این راستا در زمینه شناسایی خانه‌های خالی، برای هریک از اعضای کارگروه وظایفی تعریف شده و باید همه دستگاه‌های اجرایی پای کار آمده  و ورود جدی بکنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان افزود: دبیران کارگروه باید نسبت به برگزاری جلسات منظم با انبوه سازان و مالکین املاک مسکونی در مناطق شهری با هدف عرضه حداکثری این املاک به بازار اجاره اقدام کنند.  

وی بر لزوم تامین مالی مستاجرین در استان زنجان تاکید کرد و گفت: روسای بانک‌های استان با همکاری دبیر کارگروه مکلف به پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن با محوریت(اولویت) افراد معرفی شده توسط نهادهای حمایتی هستند و باید گزارش تسهیلات پرداختی توسط بانکها به دبیرخانه ارسال شود.

پایان پیام/7304/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول