اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکید مقامات ترکمنستان و آلمان بر توسعه همکاری‌های دوجانبه

وزیر خارجه ترکمنستان با هیئت پارلمان آلمان در «عشق‌آباد» دیدار و در خصوص تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

تاکید مقامات ترکمنستان و آلمان بر توسعه همکاری‌های دوجانبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در دیدار «رشید مرداف» وزیر امور خارجه ترکمنستان با هیئت آلمانی به ریاست «پیتر بایر» نماینده پارلمان فدرال آلمان (بوندستاگ) در مورد زمینه‌های تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف و به خصوص روابط پارلمانی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

مرداف و بایر ضمن بررسی موضوعات مورد علاقه متقابل، بر اهمیت دید و بازدیدها و ارتباط میان مقامات عالی دو کشور تاکید کردند.

در بخش دیگری از این دیدار، ضمن تشخیص جنبه‌های مهم همکاری‌های بیشتر دو کشور در بخش‌‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، از حوزه‌های بهداشتی، دیجیتالی‌سازی، کشاورزی و استفاده منطقی از منابع آب به عنوان زمینه‌های امیدوار‌کننده نام برده شد.

در این راستا وزیر امور خارجه ترکمنستان بر اهمیت تشدید مشارکت تجاری و اقتصادی بین دو کشور از طریق تشدید فعالیت کارگروه مشترک همکاری‌های اقتصادی و برگزاری مجامع تجاری اشاره کرد.

در جریان این مذاکرات همچنین تقویت تعاملات پارلمانی بین ترکمنستان و آلمان مورد توجه دو طرف قرار گرفت.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول