اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجماع تعاونی‌های زنجان برای الحاق اراضی خارج از محدوده به شهر نتیجه نداد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان از عدم اجماع مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره برخی از تعاونی‌ها در مورد پیشنهادهای ارائه شده برای الحاق اراضی خارج از محدوده به محدوده شهر زنجان خبر داد.

اجماع تعاونی‌های زنجان برای الحاق اراضی خارج از محدوده به شهر نتیجه نداد

سعید خلجی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از عدم اجماع مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره برخی از تعاونی‌ها در مورد پیشنهادهای ارائه شده برای الحاق اراضی خارج از محدوده به محدوده شهر خبر داد و اظهار کرد: با توجه به عدم حصول نتیجه در جلسه برگزار شده، موضوع به جلسات آینده و تبیین شرایط برای اعضا موکول شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با تاکید بر اینکه بر اساس نظر کارشناسان توجیه فنی و کارشناسی برای افزایش محدوده شهر زنجان وجود ندارد، افزود: جلسه فوق با هدف رفع مشکلات اعضای برخی از تعاونی‌های مسکن که اقدام به خرید اراضی زراعی خارج از محدوده کرده‌اند برگزار شد.
وی پیشگیری از سوءاستفاده و انتفاع شخصی برخی افراد سودجو در شرایط فعلی را از اهدف مدیریت استان دانست و تصریح کرد: حفظ منافع عموم مردم جزو اولویت‌ها و دغدغه‌های مدیریت عالی استان محسوب می‌شود.
خلجی به سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به زنجان اشاره کرد و گفت: جلسه مد نظر با حضور معاونان وزیر و تعدادی از اعضای تعاونی‌های یاد شده و با رعایت چارچوب و مبانی قانونی و توجیه‌پذیر توافق در راستای الحاق اراضی خارج از محدوده به محدوده شهر قانونی شهر برگزار و تجربه سایر استان‌ها در این مورد تشریح شد. 
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان ادامه داد: پیرو جلسه مزبور و با تاکید و نظر مثبت استاندار در روز پنج‌شنبه جلسه‌ای با حضور نماینده وزارت راه و شهرسازی و مدیران راه شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین مدیران عامل و هیأت مدیره‌های تعدادی از تعاونی‌های مسکن یادشده در محل اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد.

وی تاکید کرد: در جلسه فوق نماینده وزارت راه و شهرسازی با استماع کامل خواسته‌های تعاونی‌های مسکن و همچنین بررسی دقیق مسائل و مشکلات و فرآیندهای طی شده، پیشنهادهای تهیه شده توسط بدنه مدیریتی استان از جمله استانداری در چهارچوب و مقدورات قانونی را مطرح و بر لزوم اخذ تاییدیه همه ارکان دخیل بر موضوع از جمله مدیریت عالی استان، سازمان ملی زمین و مسکن و شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تاکید کرد.

خلجی با بیان اینکه با وجود استقبال مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره برخی از تعاونی‌ها با ساختار کلی پیشنهادهای ارائه شده برخی از تعاونی‌ها با پیشنهادات ارائه شده مخالفت کردند، افزود: به نظر تبیین ابعاد موضوع و منافع پیشنهادهای مطرح شده برای اعضای این تعاونی‌ها لازم است.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان تاکید کرد: در این راستا مقرر شد در سطح استان مبانی توافق و مقدورات قانونی و ساختار پیشنهادها برای تشریح در بین اعضای تعاونی‌های مزبور توسط اداره کل راه وشهرسازی مدون شود و در صورت عدم امکان حصول نتیجه با همه تعاونی‌ها در راستای حل مشکلات تعاونی‌های موافق اقدام شود.

وی با اذعان به اینکه امکان حصول نتیجه برای حل و  فصل موضوع با توجه به زیاده‌خواهی برخی از تعاونی‌ها مشکل است، افزود: این اقدامات آثار سوء و زیان‌باری برای اعضا خواهد داشت.
خلجی تاکید کرد: از عموم مردم شهر زنجان درخواست می‌شود که اخبار مرتبط با موضوع مذکور را از کانال‌های رسمی پیگیر باشند.

پایان پیام/73004/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول