اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

ایران چهاردهمین کشور برتر دنیا از نظر شبکه کتاب‌خوانی است

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به افتتاح ۱۵ کتابخانه در هفته دولت امسال، گفت: جمهوری اسلامی ایران در شبکه کتابخوانی جزو کشورهای پیشرو در دنیا است، در منطقه مقام اول، در آسیا جزو چند کشور اول و در دنیا مقام ۱۴ را به خود اختصاص داده‌ایم.

ایران چهاردهمین کشور برتر دنیا از نظر شبکه کتاب‌خوانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مهدی رمضانی امروز در آیین بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی خرم‌‌آباد که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار لرستان و برخی دیگر از مسوولان استان انجام شد، اظهار کرد: ظرف دو سال گذشته کتابخانه‌های سیار کشور ۵۱ درصد، عضویت در کتابخانه‌ها ۵۱ درصد، اعضا فعال ۱۴۵ درصد و در حوزه امانت نیز ۱۴۱ درصد افزایش داشتیم.

وی بیان کرد: در هفته دولت ۱۵ کتابخانه به بهره‌برداری رسید که ۸ کتابخانه آن جدید الاحداث بود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه کار ما افتتاح ساختمان نیست بلکه فضا را برای بهره‌برداری آماده می‌کنیم، گفت: پروژه‌هایی که به نماد ناکارآمدی تبدیل شده بود، به نوبت به بهره‌برداری می‌رسند، کتابخانه مرکزی خرم‌‌آباد هم یکی از این پروژه‌ها بود.

رمضانی اظهار کرد: امروز فاز اول کتابخانه به بهره‌برداری رسید، به دنبال این هستیم که ابنیه فاز دوم را آماده و به بهره‌برداری برسانیم.

رمضانی بیان کرد: با تکمیل فاز دوم کتابخانه مرکزی خرم‌‌آباد خدمات بیشتری ارائه می‌شود.

 وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی خرم‌‌آباد، تراز فرهنگی را در سطح استان افزایش می‌دهد، گفت: در حوزه کتابخانه‌ها باید به کودک و نوجوانان توجه کنیم، به همین دلیل در کتاب‌خانه‌‌ها فضایی را به کودک و نوجوان اختصاص داده‌ایم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه توسعه کتابخانه‌ها نقش مهمی در هویت بخشی دارد، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در شبکه کتابخوانی جزو کشورهای پیشرو در دنیا است، در منطقه مقام اول، در آسیا جزو چند کشور اول و در دنیا مقام ۱۴ را به خود اختصاص داده‌ایم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول