اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

انعقاد۲ تفاهمنامه برای تامین آب شرب 360 روستای همدان

استاندار همدان از انعقاد دو تفاهمنامه برای تامین آب شرب 360 روستای استان خبر داد و گفت: سد خرم رود با تامین اعتبار یک‌هزار و 500 میلیارد تومان امسال آبگیری می‌شود.

انعقاد۲ تفاهمنامه برای تامین آب شرب 360 روستای همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، علیرضا قاسمی‌فرزاد عصر امروز در حاشیه بازدید از سد خرم‌رود با بیان اینکه با پیگیری‌ و تلاش‌ مسؤولان یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه طی هفته دولت در تویسرکان افتتاح و کلنگ‌زنی شده است اظهار کرد: ۶۵ پروژه افتتاح و بهره‌برداری شده و عملیات اجرایی ۱۳ پروژه نیز آغاز شده است.

وی با تاکید بر افتتاح پروژه نهضت ملی مسکن ۶۰ واحدی سرکان افزود: این پروژه که در طول چند سال گذشته رها شده بود با تلاش مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حمایت و پشتیبانی فرماندار تکمیل شده و آماده واگذاری است.

استاندار همدان با بیان اینکه ۵۰ هکتار برای مسکن نهضت ملی در نظر گرفته شده و مراحل قانونی آن در حال انجام است یادآور شد: افتتاح بهسازی پنج روستا با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان انجام شد.

وی با اشاره به افتتاح ۳۲۳ واحد مسکن روستایی با ۲۰۷ میلیارد تومان گفت: البته ۴ هزار و ۱۰ واحد مسکن روستایی در استان طی هفته دولت افتتاح شده که ۳۲۳ واحد آن در تویسرکان قرار دارد.

قاسمی‌فرزاد به آغاز عملیات اجرایی دو مجتمع آبرسانی برای تامین آب ۴۸ روستا در تویسرکان اشاره کرد و یادآور شد: این پروژه با برآورد ۵۲۰ میلیارد تومان اعتبار توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تا پایان سال ۱۶۰ روستا در استان طبق تفاهمنامه‌ بین مجموعه استان، وزارت نیرو و قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع) آبرسانی می‌شوند خاطرنشان کرد: تفاهنمامه دیگری به منظور تامین آب شرب ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان منعقد شده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه حل مشکل پروژه سد خرم‌رود برای تامین آب شرب مورد نیاز منطقه نیز پیگیری شد افزود: این پروژه از لحاظ اعتباری در سفر رئیس جمهور مورد توجه دولت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این پروژه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تصریح کرد: حدود یک‌هزار و ۵۰۰ تومان برای سد در نظر گرفته شده و تا اواسط زمستان امسال تکمیل و سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/۸۹۰۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول