اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

فعالیت‌های بین‌المللی در نیجر به حالت تعلیق درآمد

طبق اعلام مقامات نظامی نیجر و بعد از تلاش‌ها برای اخراج سفیر فرانسه، تمامی فعالیت‌های بین‌المللی در این کشور به دلیل وضعیت امنیتی پیش‌آمده به حالت تعلیق درآمد.

فعالیت‌های بین‌المللی در نیجر به حالت تعلیق درآمد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شورای نظامی نیجر شب گذشته، پنج‌شنبه (۳۱آگوست) اعلام کرد که تمامی فعالیت‌های سازمان‌های بین‌المللی، غیردولتی و نمایندگی‌های سازمان ملل در «مناطق عملیاتی» نظامی به دلیل «وضعیت امنیتی کنونی» تعلیق شده است.

وزارت امور داخلی در بیانیه‌ای که از رادیو ملی پخش می‌شد، بدون نام بردن از مناطق عملیاتی و درگیری بحران در نیجر اعلام کرد: «با توجه به وضعیت امنیتی فعلی و تداوم عملیات‌های نیروهای مسلح نیجر، این وزارتخانه به سازمان‌های بین‌المللی، سازمان‌های غیردولتی ملی و بین‌المللی و نمایندگی‌های سازمان ملل که در نیجر حضور دارند اطلاع داد که تمام فعالیت‌ها در مناطق عملیاتی موقتاً به حالت تعلیق درآمده است».

این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که مقامات نظامی نیجر روز گذشته، پنج‌شنبه اعلام کردند سفیر فرانسه در این کشور دیگر مصونیت دیپلماتیک ندارد و باید این کشور را ترک کند. آن‌ها به نیروهای پلیس دستور داده‌اند که مقدمات اخراج سفیر فرانسه را آغاز کنند.

مقامات نظامی نیجر یک هفته پیش از «سیلوین ایته» سفیر فرانسه خواسته بودند که این کشور را ترک کند، اما او همچنان در ساختمان سفارتخانه باقی مانده و گفته است که دولت نظامیان را به رسمیت نمی‌شناسد و قصد خروج از نیجر را ندارد. 

نظامیان که به تازگی و طی یک کودتا حکومت را به دست گرفته‌اند، روز گذشته برای اخراج سفیر فرانسه به زور متوسل شدند. این در حالی است که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه گفته بود مقامات نیجر حق اخراج سفیر را ندارند.

«بولا احمد تینوبو»، رئیس‌جمهور نیجر برای مدیریت این بحران، یک دوره انتقالی ۹ماهه را پیشنهاد کرد؛ تا طبق ارزیابی او «راه را برای بازگشت دموکراسی» به  نیجر هموار شود، مشابه آنچه که در دهه ۱۹۹۰ اتفاق افتاد. در بیانیه ریاست جمهوری نیجر آمده است که «تینوبو دلیلی برای عدم تکرار این امر پس از حکومت نظامی در کشور نمی‌بیند؛ اگر مقامات نظامی صادق بوده باشند».

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول