اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

لزوم توجه جدی‌تر به توسعه هنرستان‌ها

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تقویت مهارت‌آموزی و توسعه هنرستان‌ها باید به شکل جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد.

لزوم توجه جدی‌تر به توسعه هنرستان‌ها

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش  در گردهمایی سراسری رؤسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با بیان اینکه مدرسه خط مقدم  و صف اول نظام تعلیم و تربیت است، اظهار کرد: اقدامات بزرگی در دولت سیزدهم صورت گرفته است که به درستی انعکاس داده نشده است که یکی از این اقدامات و اتفاقات خوب، تحول در حوزه مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی است که نیازمند انعکاس فعالیت‌ها، ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی است تا برنامه‌های آموزشی و تربیتی به نحو مطلوبی منتشر شود. 

وی با تأکید بر اقدامات سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در برگزاری دوره‌های توانمندسازی نیروهای انسانی و استانداردسازی‌های معیارهای آموزشی گفت: آموزش و پرورش یک نهاد اجتماعی و مردمی است و در رفع نیازهای اساسی جامعه به خوبی نقش ایفا می کند.

کاظمی، ارتباط و تعامل بین نظام تعلیم و تربیت و جامعه را ضروری دانست و گفت: رابطه مدرسه، جامعه و خانواده یک فرایند تعاملی است و هرچه این تعامل بیشتر اتفاق بیفتد میزان موفقیت در ارتقای مبانی فرهنگی و اجتماعی افزایش خواهد یافت.

وی با تأکید بر ضرورت مشارکت مردم در آموزش و پرورش تصریح کرد: مردمی‌سازی از شعارهای اصلی دولت سیزدهم است و لذا مشارکت مردم باید گسترده‌تر و در تمامی بخش‌ها و سطوح اتفاق بیفتد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه در تمام دنیا، حکمرانی آموزش و پرورش دولتی و حاکمیتی است، گفت: تقویت مهارت‌آموزی و توسعه هنرستان‌ها باید به شکل جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول