اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

خسارت 18 میلیارد تومانی سیل به تاسیسات آب و فاضلاب خراسان‌شمالی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی گفت: بارندگی‌های اخیر و وقوع سیلاب در سطح شهرستان بجنورد، مانه و سملقان، شیروان و رازوجرگلان به تاسیسات آب شرب و جمع آوری فاضلاب این شهرستان‌ها بیش از ۱۸ میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

خسارت 18 میلیارد تومانی سیل به تاسیسات آب و فاضلاب خراسان‌شمالی

رضا نعیمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهارکرد: بارندگی‌های اخیر و وقوع سیلاب در سطح شهرستان بجنورد، مانه و سملقان، شیروان و رازوجرگلان به تاسیسات آب شرب و جمع آوری فاضلاب این شهرستان‌ها بیش از ۱۸ میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

وی گفت: سیلاب باعث بروز خسارت در ۱۰.۲ کیلومتر خط انتقال و ۷.۵ کیلومتر شبکه توزیع در ۳۴ روستا و ۱۵ باب چشه و ۱۶ حلقه چاه و یک دستگاه پمپ گردید که برآورد اولیه خسارت در بخش آب، بیش از ۱۵ میلیارد تومان می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی خسارت وارد شده در بخش فاضلاب را بیش از ۳ میلیارد ریال عنوان نمود و افزود: نفوذ گل و لای به شبکه جمع آوری فاضلاب شهر بجنورد نیز باعث وقوع بیش از ۳۰ مورد اتفاق گردید که علاوه بر رفع اتفاق نیازمند لایروبی و شستشوی حدود ۵۰ کیلومتر شبکه می‌باشد که توسط کارکنان امور آبفای شهرستان بجنورد اقدامات لازم صورت گرفت.

نعیمی درخصوص خسارت سیل به تاسیسات آب شرب بجنورد بیان داشت: در ساعات اولیه برآورد خسارت سیل، برخی از ورودی‌های مخازن ذخیره آب شرب در شهر بجنورد جهت جلوگیری از ورود سیلاب به شبکه توزیع بدلیل از مدارخارج شدن سد شیرین دره و چاه شماره ۳ آهکی، قطع گردید و چاه‌های رزرو وارد مدار بهره‌برداری شد که با همکاری مردم فهیم شهر بجنورد در بحث مدیریت مصرف آب، طی ۴۸ ساعت مشکل مرتفع و وضعیت به روال عادی بازگشت.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول