اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعای آمریکا: اوکراین را به حمله به خاک روسیه تشویق نمی‌کنیم

مقام ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت همزمان که آمریکا، اوکراین را به حمله به خاک روسیه تشویق نمی‌کند اما حمایت‌های نظامی از کی‌یف را ادامه می‌دهد.

ادعای آمریکا: اوکراین را به حمله به خاک روسیه تشویق نمی‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تداوم حملات تروریستی ارتش اوکراین با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به خاک فدراسیون روسیه، با واکنش دولت آمریکا همراه شد.

«جان کربی»‌ هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه چهارشنبه گفت که آمریکا حملات اوکراین به خاک روسیه را تشویق یا تسهیل نمی‌کند.

حملات هواپیماهای بدون سرنشین به خاک روسیه از جمله مسکو، شبه‌جزیره کریمه و کورسک، چند هفته پس از حمله متقابل اوکراین با هدف بازپس‌گیری قلمروهای آزادشده توسط روسیه از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه صورت می‌گیرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کربی طی نشست خبری در کاخ سفید توضیح داد، همزمان که آمریکا، اوکراین را به حمله به خاک روسیه تشویق نمی‌کند اما حمایت‌های نظامی از کی‌یف را ادامه می‌دهد.

وی در این‌باره اظهار داشت: «جنگ ادامه دارد، اوکراینی‌ها همچنان در حال پیشرفت تدریجی در ضد حمله خود هستند. نبردهای خونینی در بسیاری از بخش‌های خط مقدم جریان دارد».

این در حالی است که سخنگوی وزارت دفاع آمریکا از اظهار نظر درباره حملات پهپادی اوکراین به خاک فدراسیون روسیه امتناع کرد.

بامداد چهارشنبه بود که حمله چند هواپیمای بدون سرنشین به فرودگاه منطقه «پسکوف»، باعث انفجار و آتش‌سوزی در این منطقه و آسیب دیدن ۴ فروند هواپیمای ایلیوشین شد. (جزئیات بیشتر)

حمله شب گذشته، در ادامه سلسله حملات خرابکارانه و تروریستی نظامیان اوکراینی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به اهداف روسی انجام شد که طی روزهای اخیر سعی دارند جنگ را به داخل خاک روسیه بکشانند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول