اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

انتقال 13 میلیارد لیتر مواد نفتی و نفت خام از خطوط لوله شمال غرب کشور

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب گفت: خطوط لوله شمالغرب کشور با 2 هزارو 170 کیلومتر لوله گذاری سالانه حجم انتقالی ۱۳ میلیارد لیتر مواد نفتی و فراورده های نفتی و نفت خام برعهده دارد.

انتقال 13 میلیارد لیتر مواد نفتی و نفت خام از خطوط لوله شمال غرب کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی جعفر آقایی، مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران حجم انتقالی منطقه را در طول سال حدود ۶.۵ میلیارد لیتر نفت خام و ۶.۵  میلیارد لیتر خوراک و فراورده‌های نفتی اعلام کرد و اظهار داشت: مجموع  حجم انتقالی منطقه شمالغرب حجم انتقالی با ۷۵۰ مترمکعب در ساعت سالانه به ۱۳ میلیارد لیتر می‌رسد.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب با اشاره به اینکه شرکت خطوط لوله و مخابرات کار انتقال مواد نفتی از جمله فراورده‌های نفت خام را از مبدا تا مقاصد مشخص را به عهده دارد، افزود: ماموریت انتقالی این شرکت از استان البرز با ۲ رشته لوله ۱۴ اینچ و ۱۶ اینچ آغاز و در نهایت به مقصد تبریز منتهی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه عملیاتی این منطقه شامل استان‌های البرز، قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل است، افزود: مسیر گذر خطوطه لوله منطقه با یک هزار و 920 کیلومتر در زمین‌های اشتهارد، ابهر، زنجان، ایده‌لو، میانه، شهید کریمی، ترکمان‌چای، تبریز، میاندوآب، ارومیه، مراغه، سراب و اردبیل واقع شده است.

جعفر آقایی تصریح کرد: در حال حاضر خوراک 3 نیروگاه فعال، پالایشگاه تبریز و بخشی از خوراک پتروشیمی تبریز توسط این شرکت توزیع می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به نظارت دقیق ستاد بحران شرکت بر خطوط لوله‌گذاری شده، افزود: با توجه به نظارت‌ها و مراقبت‌های دقیق و دائمی در شمالغرب کشور سرقت فرآورده‌های نفتی تقریبا صفر بوده ولی گاها سرقت تجهیزات به صورت جزئی اتفاق می‌افتد.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی یکی از اولویت‌های اصلی شرکت است، افزود: در سال‌های گذشته به خاطر نشتی خطوط لوله در شمالغرب کشور آتش سوزی و یا ایجاد آلودگی وجود نداشته است.

پایان پیام/73002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول