اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

صادرات صنایع دستی ایران 300 میلیون دلار در سال

مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، میزان صادرات صنایع دستی در کشور را، 300 میلیون دلار در سال اعلام کرد و گفت: عمده صادرات ما به کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق است.

صادرات صنایع دستی ایران 300 میلیون دلار در سال

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، محمدحسین عسکرپور، امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی سنگ‌های قیمتی در تربت‌حیدریه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: البته با در نظر گرفتن پتانسیل و ظرفیت‌های خوب چه به لحاظ نیروی انسانی ماهر و چه از حیث تنوع تولیدات در کشور، این رقم بسیار ناچیز است.

وی تصریح کرد: بر این اساس بنا داریم در برنامه هفتم توسعه، به دنبال طراحی زیست‌بوم صنایع‌دستی در راستای توسعه و ترویج این هنر در کشور هستیم.

عسکرپور بیان کرد: این بدان معناست که باید چرخه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی را با توجه به وضعیت هنرمندان، صنعتگران و صادرکنندگان کامل کنیم تا هنرمندان بتوانند محصولات جدید و کارآمدی تولید و روانه بازار کنند.
مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی اظهار امیدواری کرد، با این طرح زمینه رشد صادرات صنایع دستی در کشور محقق شود.

عسکرپور با اشاره به وجود حدود ۵۲۰ هزار نفر هنرمند صنایع دستی در کشور که اکنون در ۲۹۹ رشته فعالیت دارند، گفت: اقدام دیگر ما برای حمایت از این عزیزان توسعه بیمه و به خصوص بیمه تکمیلی است که در دولت سیزدهم اجرا شده‌است.

وی اضافه کرد: زمینه استفاده هنرمندان از طرح بیمه روستایی و عشایری فراهم آمده و همچنین در بحث بیمه تکمیلی با شرکت‌های مختلف بیمه‌گذار رایزنی و قیمت گرفتیم تا رقابتی نیز بین آنها فراهم آید.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه نیز گفت: به مناسبت هفته دولت نخستین نشست تخصصی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی استان را در تربت‌حیدریه برگزار و در حاشیه آن نمایشگاهی از ‌نمونه کارهای هنرمندان صنایع دستی این خطه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته‌است.

علی محمدی افزود: قرار است نشست تخصصی با حضور ۴۰ هنرمند مطرح استان در فرمانداری تشکیل شود، همچنین برای شرکت‌کنندگان در این نشست، تور یکروزه گردشگری معدن و به خصوص عقیق تربت‌حیدریه و نیز راه‌اندازی بانک اطلاعاتی ثبت اطلاعات هنرمندان صنایع دستی را، در برنامه داریم.

بنا به اظهار رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه اکنون هزار و ۱۰۰ هنرمند صنایع دستی در این خطه شناسایی شده‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول