اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

ارائه 300 هزار خدمت پزشکی به زائران اربعین درعراق

سخنگوی ستاد اربعین جمعیت‌هلال‌احمر گفت: خدمات درمانی داوطلبان هلال‌احمر تاکنون به حدود 300 هزار نفر / خدمت به زائران اربعین در عراق رسیده است.

ارائه 300 هزار خدمت پزشکی  به زائران اربعین درعراق

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، سعید اوحدی، سخنگوی ستاد اربعین حسینی جمعیت هلال احمر گفت: در پیاده روی اربعین حسینی  ۶ قرارگاه در داخل عراق توسط هلال احمر ایجاد شد که این قرارگاه‌های قرارگاه‌های مرزی ما بود. خدمات درمانی داوطلبان هلال‌احمر تاکنون به ۱۰ درصد از زائران اربعین ارائه شده است.

اوحدی در ادامه بیان کرد: قرارگاه نجف اشرف، قرارگاه طریق الحسین که خدمات نجف تا کربلا را رسیدگی می‌کند و قرارگاه کربلا، یک قرارگاه مدیریت بحران هم برای مدیریت حوادثی که در این تجمعات ممکن است شکل بگیرد مستقر شد. در مجموع در حدود ۳۰۰ هزار نفر / خدمت تا امروز به زائران در عراق توسط هلال احمر ارائه شده است. 

وی در ادامه بیان کرد: در مجموع به 64292 خدمات عمومی‌پزشکی، 87325 ویزیت، 7 هزار و 218 مورد ارائه خدمت به زائران گرمازده، 74 هزار و 959 مورد خدمات پیراپزشکی به زائران ارائه شده است. 

سخنگوی ستاد اربعین حسینی جمعیت هلال احمر  در ادامه بیان کرد: در ۹ مرز، دو مرز در مرزهای شرقی یعنی مرز ریمدان و میرجاوه و ۷ مرز غربی سازمان امداد و نجات مسئولیت خدمات رسانی به زائران را بر عهده دارد.  به بیش از ۶۰ هزار نفر از زائران هم در داخل کشور خدمات ارائه شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پایگاه‌های امداد و نجات امسال نسبت به سال قبل ۲ برابر شده است و بیش از ۴ هزار پزشک و پرستار در فراخوان جمعیت هلال احمر شرکت کردند که داوطلب خدمات رسانی در این مسیر شوند.

سخنگوی ستاد اربعین حسینی جمعیت هلال احمر  توضیح داد: در مسیر نجف به کربلا کار خلاقانه ای به عنوان پزشک سیار شکل گرفت. هزار و ۶۰۰ پزشک و پرستار در این طرح شرکت کردند که در فاصله هر ۷۰ عمود یک پایگاه درمانی داریم و پیش بینی شده که اگر زائران در این مسیر دچار بیماری شوند پزشکان سیار با کوله پشتی پر از دارو در تردد هستند به سمت کربلا حرکت می‌کنند و کوله پشتی را به گروه جدیدی تحویل می دهند و اگر داروی جدید نیاز باشد در این کوله پشتی قرار می‌گیرد.

اوحدی ادامه داد: در راستای تقویت روحیه مردمی ۳۶ پایگاه از ۸۴ پایگاه هلال احمر استان‌های مختلف با حضور داوطلبان حضور پیدا کرده اند و هلال احمر بر آنها نظارت و پشتیبانی می‌کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول