اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

اجرای طرح سیماب به‌منظور بهره‌وری تولید محصولات کشاورزی در کرمان

مدیرکل امور روستایی استانداری کرمان گفت: به منظور ارتقای بهره‌وری تولید محصول در استان طرح سیماب اجرا می‌شود و ارتقا از اهداف اصلی طرح سیماب بوده و کشاورزان به عنوان مرجع اصلی تولید مورد توجه هستند.

اجرای طرح سیماب به‌منظور بهره‌وری تولید محصولات کشاورزی در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد عبدالکریمی اظهار کرد: طرح سیستم مرجع آموزش و بهره‌وری (سیماب) در شهرستان‌های ارزوئیه، رفسنجان، نرماشیر و فاریاب با مشارکت فرمانداران، اتحادیه تعاونی‌های تولید و مدیریت تعاون روستایی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و کشاورزان پیشرو اجرا می‌شود. 

وی عنوان کرد: اجرای طرح سیماب به‌منظور ارتقای بهره‌وری تولید محصول در استان است، ارتقا از اهداف اصلی طرح سیماب بوده و کشاورزان به‌عنوان مرجع اصلی تولید مورد توجه هستند.  

عبدالکریمی گفت: در این طرح سعی شده با بکارگیری روش‌های مختلف آموزشی، نگرش و عملکرد کشاورز را به سمت رعایت اصول فنی تغییر داد.

وی ابراز داشت: یکی از معضلات بخش کشاورزی خرده مالکی است که در این طرح به مدیریت هماهنگی یکپارچه توجه خاصی شده است. 

عبدالکریمی گفت: با توجه به شرایط بحرانی آب، کاهش کیفیت آب و خاک اکثر مناطق استان، یکی از اهداف طرح سیماب در مدیریت و نجات تولید است که برای نخستین بار یک بخش غیردولتی برای بهبود وضعیت کنونی ‌با رویکردی علمی اقدام به طراحی و تدوین و اجرای این طرح کرده‌اند و با مشارکت استادان دانشگاهی، محققان و کارشناسان بخش اجرا که همان تعاونی‌ها محسوب می‌شود، اجرا و هدایت می‌شود.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول