اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

۵۱ درصد از شکایات شهروندان مربوط به آلودگی صوتی است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت:۵۱ درصد از شکایات مردم مربوط به آلودگی صوتی ناشی از ساخت و ساز بوده است.

۵۱ درصد از شکایات شهروندان مربوط به آلودگی صوتی است

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس،مهدی عباسی عضو شورای اسلامی شهر تهران در یکصد هفتاد و چهارمین جلسه شورا ضمن اشاره به نظرات شهروندان در حوزه شهرسازی و معماری، تاکید کرد: نظرات مردم در سامانه ۱۳۷ پلاس اخذ شده و آلودگی صوتی ناشی از ساخت و ساز، سد معبر مصالح ساختمانی، ایمن سازی ساخت و ساز مسکونی و ایمن سازی تخریب مسکونی به ترتیب مورد شکایت مردم بوده که ۵۱ درصد از این موارد مربوط به آلودگی صوتی است.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۲۲۰ هزار تماس در سامانه ۱۳۷ پلاس ثبت شده است که این موارد در سالیان اخیر در صدر اعتراضات مردم قرار دارد، برای آسایش ساکنان باید برنامه زمان بندی اجرای طرح، رفع سد معبر در مدت معین شده، تعیین روز و ساعت کاری برای ساخت و سازها، انتشار مجوزهای صادره پلاک های در حال ساخت و مواردی از این قبیل در سامانه تهران من ثبت شود که امیدواریم رضایتمندی خوبی شکل بگیرد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه کمتر به آلودگی صوتی پرداخته شده است، گفت: آلودگی صوتی موتورسیکلت ها در تهران وحشتناک است و باید فکری به آن حال کرد؛ تنها شورا و شهرداری نیست و باید دیگر نهادها نیز به میدان بیایند.

شهرداری تذکر بنده را پیگیری کرد و تشکر می کنم

بر اساس این گزارش،  حبیب کاشانی در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: شهرداری در مورد تذکر بنده در خصوص پیگیری وضعیت رها شدن خودروها در پارکینگ خاوران اقدام کرد که قابل تقدیر است، جمع قابل توجهی از خودروها و اتوبوس، مینی بوس، بلدوزر، ماشین آلات شهرسازی و دیگر خودروها در این پارکینگ ها رها شده اند و تقاضا داریم اقدامات باقی مانده برای این پارکینگ را انجام دهد.

وی با اشاره به تغییر ۶۰۰ مخزن پسماند منطقه ۱۲، یادآور شد: ای کاش ۲۲ منطقه اقدام به تغییر مخزن می کردند و اگر انجام می شد ۳۰ درصد از مخازن تغییر کرده بود؛ از شهرداری منطقه ۱۲ تقدیر می کنیم و انتظار داریم که دیگر مناطق نیز اقدام کنند.

کاشانی تاکید کرد: وزیر سابق و شهردار منطقه ۲۱ هر دو عزیز هستند و بنده تنها به نحوه گزارش واکنش نشان دادم و قصد بی احترامی نداشته و عذرخواهی می کنم.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه شهرداری برای تعیین تکلیف ۶ ملک باید بر اساس قیمت کارشناسی روز بابت تسویه بدهی بانک اقدام کند، تصریح کرد: مجتمع تجاری اداری مژده یکی از این املاک است و جوابیه شهرداری به این شکل است که ارزیابی توسط کارشناسان رسمی سازمان املاک در ۲۰ دی ماه سال قبل صورت گرفته و در مرحله تنظیم قراداد فروش به بانک شهر است. تقاضا دارم این قیمت بر اساس اصلاحیه و کارشناسی روز انجام شود که در گزارش ارائه شده هنوز این اتفاق نیفتاده و باید بر اساس نظر فرمانداری انجام شود.

وی افزود: فروش ۶ فقره ملک باید با برآورد قیمت روز و لحاظ کردن قیمت عوارض ساختمانی انجام شود و پس از ارزیابی های صورت گرفته توسط کارشناس، به فروش برسند. هزار و ۳۰۴ میلیارد تومان در مصوبه قبل شورا بوده و بر اساس اعتراض فرمانداری، اصلاحات مورد نظر باید انجام و پس از ارزیابی کارشناسان دادگستری رقم مشخص شود.

خزانه دار شورای شهر تهران تأکید کرد: در دو ملک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش قیمت را شاهد بودیم که می تواند آورده ای برای شهرداری باشد؛ در یکی از این املاک نیز واگذاری خارج از ضوابط صورت می گیرد و خواهش می کنیم بر اساس اصلاحات مورد نظر فرمانداری این واگذاری صورت بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر پاسخ تذکرات اعضای شورا تا ۱۰ روز داده نشد به صورت اتوماتیک پیگیری خواهد شد تا پاسخ دریافت شود.

عدم توجه و اهتمام کافی شهرداری تهران به برخی مصوبات 

احمد صادقی در یکصد و هفتادو چهارمین جلسه شورا در تذکری گفت: تذکر من ناظر به عدم توجه و اهتمام کافی شهرداری تهران به برخی مصوبات و صورتجلسات و مکاتبات شوراست. برای نمونه دو مورد را مطرح میکنم.

وی ادامه داد: اولین مورد ،مصوبه شورا با عنوان الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه برنامه‌های اجرایی و عملیاتی مدیریت شهری در کاهش تورم و افزایش تولید، مصوب 12/02/1402 یک ماده واحده است، به شرح زیر:

"شهرداری تهران موظف است در راستای تحقق شعار سال 1402 با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» نسبت به ارائه لایحه برنامه‌های اجرایی و عملیاتی مدیریت شهری در شش حوزه مأموریتی شهرداری تهران مشتمل بر: 1- اجتماعی و فرهنگی، 2- حمل و نقل و ترافیک، 3- خدمات شهری و محیط زیست، 4- ایمنی و مدیریت بحران، 5- شهرسازی و معماری 6- توسعه و مدیریت و هوشمندسازی ظرف مدت حداکثر یک ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این مصوبه اقدام نماید." که علی رغم پیگیری‌های قبلی و با گذشت ۴ ماه، هیچ اقدامی انجام نشده است.

صادقی ادامه داد: دومین مورد، کمیسیون معماری و شهرسازی و کمیته هوشمند سازی و شفافیت در اول خرداد 1402 جلسه ای مشترک با نمایندگان معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران برگزار کردند که منتج به ۶ بند صورتجلسه گردید که طی مکاتبه شماره 4206 مورخ 09/03/1402 ابلاغ شود. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهار کرد: این مصوبات به شرح ذیل است،

1- نحوه اتصال شهرداری های کشور به درگاه واحد توسط شهرداری تهران (سازمان فناوری) بررسی شود و ظرف یک هفته گزارش از سامانه وزارت کشور درخصوص سامانه یکپارچه صدور مجوز برای تمامی شهرداری ها پیگیری و به شورای شهر گزارش شود.

2ـ دستورالعمل نحوه تشکیل پرونده در درگاه واحد توسط معاونت معماری و شهرسازی (اداره کل تدوین ضوابط) تهیه و وظایف دفاتر پس از تشکیل پرونده الکترونیک در درگاه ملی ظرف یک ماه تهیه و توسط مؤسسه فناوران مشخص شود.

3ـ تشکیل پرونده از طریق درگاه ملی مجوزها برای سه منطقه تهران به صورت آزمایشی طی دوماه انجام پذیرد.

 4ـ تعرفه تشکیل پرونده دفاتر و تعریف تعرفه اصالت سنجی مدارک ثبتی در دوره آزمایشی حذف شود.

 5ـ در مدت اجرای طرح آزمایشی کدهای پستی(سه منطقه) قابلیت تشکیل پرونده در هیچ یک از دفاتر تهران را نداشته باشد.

6ـ آموزش دفاتر مناطق منتخب جهت طی فرآیند جدید مطابق درگاه ملی مجوزها موسسه فناوران صورت گیرد.

صادقی در ادامه گفت: متاسفانه بعد از گذشت دو ماه از جلسه، هیچ اقدامی صورت نگرفته و هیچ گزارشی هم ارسال نشده است.

وی خاطر نشان ساخت: مجددا موضوع طی نامه شماره 8636 مورخ 03/05/1402 پیگیری گردید، اما این نامه هم از طرف شهرداری بدون جواب مانده و عملا حوزه شهرسازی با این بی توجهی، مزاحم دسترسی آسان شهروندان به خدمات غیرحضوری شده است.

صادقی در پایان گفت: لذا به شهردار تهران تذکر میدهم که جایگاه و وظایف شورای اسلامی شهر تهران را به زیرمجموعه خود یادآور شده و نسبت به همراهی زیرمجموعه خود جهت توسعه هرچه بیشتر شهرداری غیرحضوری تاکید کرده و هر چه سریعتر اقدامات بایسته را انجام و از نتیجه، شورا و اینجانب را مطلع کنند.

 ۲۱ عضو شورا به صورت دسته جمعی از محلات شهر تهران همچون هرندی بازدید کنند 

بر اساس این گزارش، مهدی پیرهادی در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران  در تذکری گفت: تقاضا میکنم که ۲۱ عضو شورا به صورت دسته جمعی از محلات شهر تهران همچون هرندی بازدید کنند و از نزدیک در جریان وضعیت محلات قرار بگیرند.

وی ادامه داد: درختان خشک باید در سطح شهر تهران تعیین تکلیف شوند،اگر این درختان تعیین تکلیف شوند، به وجود آمدن درختان خشک جدید مشخص خواهد بود و مردم می دانند که این درختان در دوره جدید خشک شده اند یا از گذشته خشک شده بودند.

پیرهادی افزود: اعمال جرایم و اجرای احکام صادره اگر تعیین تکلیف شود، اتفاق خوبی خواهد افتاد؛ این اولین بار است که مدیریت شهری جرأت پیدا کرده که جای درختان خشک، نهال و یا درخت با بن مناسب غرس کند اما تقاضا داریم شهرداری یکبار موضوع درختان خشک را تعیین تکلیف کند و درخت خشکی در تهران نداشته باشیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول