اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

فعالیت بیش از 2 هزار تعاونی در سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: دو هزار و 600 تعاونی در این استان فعال هستند که با ایجاد شبکه و حلقه‌های زنجیره‌ای در حوزه‌های مختلف و جلب مشارکت‌های اجتماعی، ظرفیت بهبود فضای کسب و کار و توسعه تولید و اشتغال را در استان دارند.

فعالیت بیش از 2 هزار تعاونی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، خلیل احمد سلامی در بازدید از شرکت تعاونی آریا شیمی زاهدان اظهار کرد: وزارت متبوع یکی از متولیان بخش تعاون است که وظیفه هدایت، حمایت و نظارت بر فعالیت‌های تعاونی را بر عهده دارد و بطور اخص می‌تواند با حمایت‌های لازم زمینه توسعه، گسترش و تقویت تعاونی ها در سطح ملی و جهانی را فراهم سازد.

وی افزود: دولت سیزدهم در راستای توجه و تقویت بخش تعاون، اواخر سال گذشته سند توسعه این بخش را به تصویب رساند و از سوی رییس جمهور ابلاغ شد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: پیرو ابلاغ سند توسعه بخش تعاون به استان ها، تفاهم نامه ای بین معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری ها منعقد شد تا فرایند اجرای بندهای این سند در مناطق مختلف کشور بر اساس استفاده از مزیت های بومی هر منطقه عملیاتی شود.

سلامی با بیان اینکه حدود دو هزار و 600 تعاونی در سیستان و بلوچستان فعال هستند، اظهار کرد: تعاونی‌ها با ایجاد شبکه و حلقه‌های زنجیره‌ای در حوزه‌های مختلف و جلب مشارکت‌های اجتماعی، ظرفیت بهبود فضای کسب و کار و توسعه تولید و اشتغال را در استان دارا هستند.

وی گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کنار بانک توسعه تعاون، اتاق تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون برای حمایت و پشتیبانی از تعاونی های استان تلاش می کند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: هزینه ایجاد شغل در بخش تعاون ارزان‌تر از سایر بخش‌هاست و با سرمایه اندک می‌توان در حوزه تعاون اشتغالزایی کرد، ضمن اینکه در شرایط فعلی اقتصاد و با توجه به نامگذاری شعار سال، استفاده از ظرفیت‌ها و کارکردهای مؤثر تعاونی‌ها به ویژه تعاونی‌های تولیدی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت تعاونی آریا شیمی هم اظهار کرد: این شرکت تعاونی، در سال 1373 توسط تعدادی از فارغ التحصیلان رشته داروسازی در شهر زاهدان تأسیس و در سال 1378 به بهره برداری رسیده است و درحال حاضر یکی از موفق ترین واحدهای تولید کود و سموم کشاورزی در کشور است.

محمدرضا تیموری گفت: در این شرکت تعاونی بطور مستقیم و غیر مستقیم یک هزار نفر مشغول بکار هستند.
 

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول