اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

استاندار کرمانشاه: زائران اربعین مرز خسروی را برای خروج انتخاب کنند

استاندار کرمانشاه گفت: زائرانی که هنوز برای خروج تصمیم‌گیری نکرده‌اند می‌توانند با آرامش و خیال راحت مرز خسروی را به عنوان نقطه تشرف خود به عتبات عالیات انتخاب و به سهولت از کشور خارج شوند.

استاندار کرمانشاه: زائران اربعین مرز خسروی را برای خروج انتخاب کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تمامی امکانات در مرز خسروی مهیا شده و تردد جمعیت زائران در این پایانه مرزی با سهولت و آرامش در حال انجام است.

وی ادامه داد: با وجود جمعیت زیاد با توجه به امکانات فراهم شده، تردد زائران به سهولت انجام می‌شود، زائران اربعین در آن سوی مرز در خاک عراق به وسیله اتوبوس‌های مستقر، می‌توانند به شهرهای زیارتی سامرا، کاظمین، نجف و کربلای معلی منتقل شوند. 

استاندار کرمانشاه گفت: برای تسهیل به خدمت‌رسانی بهتر به زائران، هماهنگی‌های روزانه‌ای با مقامات مختلف عراقی در سطوح مختلف داریم؛ برخی از این هماهنگی‌ها توسط وزیر کشور برای سهولت در تردد اتفاق افتاد و مواردی هم به واسطه گفت‌وگوها با استاندار دیالی و حشد الشعبی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با هدف بهبود تردد امن، آسان و سریع زائران اربعین حسینی از مرز بین‌المللی خسروی از استاندار دیالی خواستار حذف بازرسی بدنی در نقطه صفر مرز عراق(منذریه) شدیم که طرف عراقی هم موافقت کرد. 

صحرایی افزود: این توافق منجر به کاهش محسوس ازدحام در مرز خسروی و روان شدن تردد در مرز شد به گونه‌ای که روز دوشنبه بیش از ۷۲ هزار زائر از خسروی تردد کردند(۲۱ هزار نفر بیشتر از روز قبل) و خبری از ازدحام و تجمع جمعیت مانند روز یکشنبه نبود.

وی با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی، تردد در ساعات خنک روز را برای عبور از مرز خسروی پیشنهاد داد و گفت: زائرانی که هنوز برای خروج تصمیم‌گیری نکرده‌اند، می‌توانند با آرامش و خیال راحت مرز خسروی را به عنوان نقطه تشرف خود به عتبات عالیات انتخاب و به سهولت از کشور خارج شوند.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول