اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

آنچه در ۲۴ ساعت اخیر در مرز مهران گذشت

در حالی که گیت های خروجی مرز مهران مملو از عاشقان حسینی بوده اما تردد در مرز مهران آسان، روان و همراه با نشاط معنوی است.

آنچه در ۲۴ ساعت اخیر در مرز مهران گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، این عشق حسین است که قلب‌های زائرین را بی تاب خود کرده و با چشمانی نمناک مسیر عاشقی را طی می‌کنند.

آری این روزها مرز مهران ول وله ی زبان‌ زائرین اربعین بوده و جمع کثیری به سمت این دیار به راه افتادند و طبق گفته مسؤلان طی روز گذشته بیش از ۱۶۸ هزار نفر از این مرز تردد داشتند.

در حالی که این حجم عظیم زائرین اربعین در مرزهای منتهی به کشور عراق موجب می‌شود کنترل به سختی صورت بگیرد اما تاکنون مشکلی در خصوص تردد زوار از مرزها پیش نیامده است.

اکثر نیروهای فراجا جهت کنترل اوضاع در مرز مهران مستقر شده‌اند.

رضا مرادی یکی از زائرین اربعین به خبرنگار فارس گفت: قبل از اربعین و شلوغی جمعیت به این سفر معنوی مشرف شدیم و توانستیم به راحتی زیارت و برای همه ملت ایران دعا کنیم و الان در حال برگشت به استان خود هستیم.

وی افزود: لازم است فراجا تا پایان ترددها به صورت مستمر بر کنترل ترافیک نظارت داشته باشد.

لزوم توزیع آب خنک برای جلوگیری از گرمازدگی 

فاطمه خدائی یکی دیگر از زائرین به خبرنگار فارس گفت: ما در این سفر فرزندان کوچکی همراه داریم که گرمای هوا باعث شده مقداری سفر خانواده به کندی صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: قطعا هوای گرم باعث تعریق و از دست دادن آب بدن شود بنابراین نیاز است در مسیر آب خنک و کافی بین زائرین توزیع شود.

سیل عاشقان حسینی در مرز مهران 

اصغر مرتضوی یکی از زائرین اربعین به خبرنگار فارس گفت: از خودروی شخصی برای این سفر معنوی استفاده کردیم و به راحتی توانستیم ماشین را در پارکینگ اربعین قرار دهیم.

وی افزود: حجم زائرین در حال افزایش بوده و خیلی از مردم با وسیله نقلیه شخصی سفر می‌کنند و ممکن است ظرفیت پارکینگ مهران تکمیل و زائرین با مشکل مواجه شوند، نیاز است از طرف مسئولان برای این موضوع تدابیری اندیشیده شود.

شایان فصیحی از زائرین اربعین به خبرنگار فارس گفت: امکانات و زیرساخت‌ها نسبت به سال گذشته مناسب است و مردم می‌توانند به راحتی به مرز تشریف بیاورند.

به گفته استاندار ایلام ۹۲۰ هزار نفر زائر تا پیش از ظهر امروز از مرز مهران تردد کرده اند.

تهیه و چاپ روزانه ۱۰۰ هزار گذرنامه توسط پلیس

سردار محمد شرفی فرمانده قرارگاه اربعین فراجا در پایانه مرزی مهران گفت: برقراری امنیت، صدور گذرنامه های زیارتی، مدیریت و روان سازی ترافیک و مدیریت لایه به لایه جمعیت از مهم‌ترین برنامه های پلیس در ایام اربعین است‌.

وی با بیان اینکه پلیس روزانه بیش از ۱۰۰ هزار گذرنامه را تهیه و چاپ کرده افزود: پیش بینی و چاپ گذرنامه های زیارتی و تمدید گذرنامه های مهلت گذشته از ابتکارات فراجا در اربعین امسال بود.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: بیش از یک هزار و ۷۰۰ واحد گشت ثابت و سیار با هدف مدیریت و روان سازی ترافیک در محورهای مواصلاتی مسیرهای منتهی به مرزهای ۶ گانه فعالیت می کنند.

توزیع و دپو بیش از ۳ میلیون بطری آب معدنی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام

محمد زارع مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: با توجه به گرمای هوا در شهر مهران و پایانه مرزی این شهر، ضروری است موکب ها در زمینه توزیع آب خنک و شربت آب لیمو خنک جهت پیشگیری از گرمازدگی در مرز مهران تمرکز کنند.

وی افزود: در این راستا توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بیش از ۳ میلیون بطری آب‌ معدنی سرد جهت استفاده زائران گرامی در مرز بین المللی مهران و همچنین در سرد خانه شهر ایلام دپو و توزیع خواهد شد.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان با اشاره به اینکه همچنین جهت خدمات رسانی بیشتر به زائران تعداد ۲۰ هزار قالب یخ دپو شده است، تصریح کرد: روزانه ۱۰ تن یخ، یعنی حدود ۵۰۰ قالب توسط دستگاه پرتابل یخ ساز بنیاد احسان مستقر شده در پایانه برکت تولید و در بین موکب ها توزیع خواهد شد.

خروج غیرقانونی از مرزها نداشته ایم

سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا گفت: تاکنون خروج غیرقانونی از هیچ‌یک از مرز‌های شش‌گانه نداشته ایم. 

مسیرهای منتهی به مرز با ۸۴ دوربین هوشمند کنترل می‌شوند

سرهنگ حسین نجفی جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: تامین امنیت زائران اولویت برنامه های این فرماندهی است و محورهای مواصلاتی استان و مسیرهای منتهی به پایانه مرزی مهران با 84 دوربین هوشمند کنترل می شوند.

وی افزود: پایش تصویری می‌تواند موقعیت دقیق جغرافیایی محورها را برای رفع گره های ترافیکی و هدایت نیروهای پلیس را نشان دهد.

وی اضافه کرد: تمام محورهای مواصلاتی ایلام به وسیله دوربین های هوشمند رصد می شوند و در صورت بروز هرگونه گره ترافیکی بلافاصله نسبت به روان سازی تردد خودروها اقدام می شود.

زائران سفرشان را مدیریت کنند

سردار محمد شرفی فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: با توجه به گشایش های خوبی که در گیت های جمهوری اسلامی و طرف عراقی ایجاد شده زائران عزیز توانسته‌اند بدون هیچ مشکلی از مرز خارج شوند.

وی با بیان اینکه زائران سفرشان را مدیریت کنند افزود: با توجه به ورود ۳۰۰ هزار نفری زائران به کشور در شامگاه گذشته و صبحگاه امروز حضور پرحجم و روانی را داریم و با توجه به گشایش های خوبی که در گیت های ایجاد شده زائران بدون هیچ مشکلی توانسته اند از مرز خارج شوند.

فرمانده قرارگاه اربعین با تشکر از زائران عزیز در مدیریت سفر به عتبات عالیات تصریح کرد: ما در بحث ترافیکی هیچ مشکلی را در مرزهای شش گانه نداریم و از رانندگان عزیز به دلیل رعایت قوانین و مقررات کمال تشکر را داریم.

سردار شرفی با اشاره به توسعه ظرفیت پارکینگ خودروها در مرز مهران تصریح کرد: امسال بر خلاف سنوات گذشته پارکینگ‌ها از لحاظ رعایت استانداردهای پلیسی از قبیل روشنایی، حصار کشی و پایش تصویری اقدامات خوبی صورت گرفته است.

پارکینگ های شهر مهران

وی با تاکید بر اینکه رویکرد امسال بر استفاده زائران از خودروهای شخصی بوده، اظهار کرد: تقریباً ۹۰ درصد از پارکینگ های شهر مرزی مهران پر شده و تاکنون مشکل خاصی در این خصوص نداشته‌ایم.

تردد زائران در مرز مهران به راحتی انجام می‌شود

سردار محمدباقر سلیمی معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: تفاوت زیرساخت‌ها در مهران به نسبت سال‌های گذشته از زمین تا آسمان است.

وی اظهار داشت: این شرایط باعث شده است تا خدمات بهتری هم به مردم و هم زوار ارائه شود.

سلیمی افزود: عقب‌ماندگی‌ هایی هم وجود دارد که بخش قابل توجهی از آن‌ها در طی این مدت و به صورت بسیجی‌ وار حل شده است، توسعه‌ی زیرساخت‌ها با کمک یکدیگر منجر به رضایت‌ مندی بیشتر مردم و زائران خواهد شد.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: تردد از مرز مهران به‌صورت ۲۴ ساعته، به راحتی و با امنیت و اطمینان خاطر انجام می‌شود.

باتوجه به تردد بیش از ۳ میلیون نفر از مرز می‌توان بستر اشتغال آفرینی فراهم شود که می‌طلبد مسئولان به این موضوع توجه و زیرساخت‌های اشتغال زایی در حوزه اربعین را ایجاد کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول