اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج رویایی که محقق شد

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان شهرضا گفت: بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج و نادر هزینه‌های کمرشکنی به بیمار تحمیل می‌کنند بر همین اساس صندوق بیماران خاص، صعب العلاج و نادر از سال ۱۴۰۱ ایجاد شد.

صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج رویایی که محقق شد

سید مجتبی صالح رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان شهرضا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا با اشاره به پوشش بیمه رایگان دهک‌های درآمدی اول تا پنجم و کاهش پرداخت حق بیمه در دهک‌های ششم تا نهم، اظهار داشت: بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج و نادر هزینه‌های کمرشکنی به بیمار تحمیل می‌کنند بر همین اساس صندوق بیماران خاص، صعب العلاج و نادر از سال ۱۴۰۱ ایجاد شد.
وی با اشاره به پرداخت هزینه‌های مازاد بیماران خاص و صعب‌العلاج افزود: ۲۵۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج به بیمه سلامت شهرضا معرفی شدند و هزینه‌های آن‌ها پرداخت می‌شود.

صالح با اشاره به پوشش هزینه‌های درمان ناباروری توسط بیمه سلامت گفت: در این زمینه انعقاد قرارداد با مرکز ناباروری شهرک سلامت و بیمارستان شهید بهشتی انجام شده است و هزینه‌های ناباروری پس از نشاندار شدن کد بیمه درمانی بیمه شدگان پرداخت می‌شود.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان شهرضا با اشاره به پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از پزشکان دارای مطب، موسسات تشخیصی درمانی (آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی) و بیمارستان امیرالمومنین(ع) بیان کرد: پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی و عقد قرارداد با مراکز کاردرمانی و گفتاردرمانی در سطح شهرستان برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی در کلیه صندوق‌های بیمه‌ای انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اجرا و استقرار طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در مطب کلیه پزشکان، موسسات تشخیصی درمانی خصوصی و دولتی در سطح شهرستان شهرضا اجرایی شده است.

صالح تصریح کرد: پوشش بیمه ساکنان محلات کم برخوردار به صورت رایگان با همکاری ناحیه مقاومت بسیج و فرمانداری انجام شد و بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از ساکنان این مناطق تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار گرفتند.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان شهرضا با اشاره به اجرای طرح دارویار و افزایش پوشش تعهدات بیمه‌ای اقلام دارویی در کلیه داروخانه‌های سطح شهرستان خاطرنشان کرد: طرح دارویار در شهرضا اجرا شده و نظارت مستمر بر روند صحیح اجرای آن در داروخانه ها بعمل می‌آید که نتیجه آن سبب کاهش پرداخت از جیب بیمه شده و پرداخت سهم ارز دارو توسط بیمه سلامت شده است.

وی با اشاره به کمک به اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع، بیان کرد: اجرای طرح پزشک خانواده شهری و روستایی در سطح شهرستان شهرضا و نظارت مستمر بر روند اجرای آن با پایش ماهانه پزشک خانواده روستایی و پرداخت بروز به تیم پزشک خانواده روستایی انجام می‌شود.

صالح اضافه کرد: استقرار پنل عقد و تمدید قرارداد الکترونیکی با مراکز تشخیصی درمانی که بدون نیاز به مراجعه حضوری، عقد قرارداد با پزشکان و موسسات تشخیصی درمانی به شکل الکترونیک انجام می‌شود.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان شهرضا تصریح کرد: ارائه خدمات غیرحضوری بیمه‌ای از طریق سامانه شهروندی به آدرس www.bimehsalamatiranian.ir که هر شخص با مراجعه به سامانه مذکور قادر به صدور و تمدید پوشش بیمه سلامت است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد با مراکز درمان ترک اعتیاد که در بخش خصوصی و دولتی در شهرستان عنوان کرد: تداوم و توسعه پوشش بیمه اتباع خارجی آسیب‌پذیر به شکل رایگان انجام شده است.

صالح خاطرنشان کرد: پوشش هزینه‌های درمانی و توانبخشی افراد دارای اُتیسم و همچنین پوشش بیمه بستری و سرپایی افراد مجهول الهویه توسط بیمه سلامت انجام می‌شود.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان شهرضا با اشاره به اینکه سامانه تلفنی ۱۶۶۶ به منظور رعایت حقوق شهروندی در این شهرستان فعال است، گفت: بیمه شدگان با شماره‌گیری ستاره ۱۶۶۶ مربع درخواست خود را ثبت و از اعتبار دفترچه بیمه خود مطلع شوند.

وی بیان کرد: دریافت نظرهای مردمی در حوزه سلامت و شنیدن انتقادهای آنان از طریق این سامانه می‌تواند بخشی از مشکلات را برطرف کند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول