اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

وزیر ارتباطات: پیام رسان‌های داخلی در اربعین تماس تصویری باکیفیت ارائه می‌کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: خدماتی در پیام رسان‌های داخلی به مناسبت اربعین ارایه شده که سال گذشته وجود نداشت به عنوان مثال امکان برقراری تماس با کیفیت تصویری فراهم شده است.

وزیر ارتباطات: پیام رسان‌های داخلی در اربعین تماس تصویری باکیفیت ارائه می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان، اظهار داشت: فیبر نوری شبکه پر سرعت و با کیفیتی است و با ورود و توسعه فناوری‌های جدید می توان از این خدمات ارزان و بهتر استفاده کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در فضای مجازی نیز کارهای بزرگی انجام شده و خدماتی در پیام رسان‌های داخلی به مناسبت اربعین ارایه شده که سال گذشته وجود نداشت به عنوان مثال تماس با کیفیت تصویری با پیام رسان «بله» برقرار شده است.

وی ادامه داد: طی ۵۰ روز ایام حج حدود ۱۲.۵ میلیون تماس صوتی و تصویری از عربستان به ایران و بالعکس از طریق این سکو انجام شد.

زارع پور اظهار داشت: امسال با ارتقای کیفیت این نرم افزار، عموم مردم از آن استقبال و نزدیک به ۱۲۰ هزار کاربر از آن استفاده کردند و همچنین کاربرانی از کشورهای دیگر در همه پلتفرم‌ها داریم.

از اینترنت از ۱۲۸ کیلو بیت تا سرعت هزار مگابیت بر ثانیه‌ای

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: ۱۲ سال پیش حداکثر سرعت اینترنت در شبکه ۱۲۸ کیلو بیت بر ثانیه بود، درحالیکه در زمان حاضر قرار است سرعتی که به مردم زنجان با راه‌اندازی فیبر نوری داده شود، به یک هزار مگابیت بر ثانیه برسد.

وی با بیان اینکه با ورود نسل سوم تلفن همراه، سرعت اینترنت چند مگابیت بر ثانیه افزایش یافت، ادامه داد: با ورود نسل چهارم، انقلابی در کسب و کارها به وجود آمد و با آمدن فیبر نوری انتظار داریم، کسب و کارهای جدیدتری شکل بگیرد.

زارع پور اظهار داشت: با نگاه مثبت استاندار و نگاه خوب در این بخش و اتصال فیبر نوری به منازل، سرعت های چند ۱۰ برابری شغل‌های زیادی ایجاد و این استان متحول خواهد شد که انتظار می‌رود در چند سال آینده الگویی برای جاهای دیگر شود.

پایان پیام/2308/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول